Chrysler Sebring un Chevrolet Epica dīzeļauto degustācija

Pievienots: 8. oktobrī 2007 21:04 | Autors: Agnis Krauja | Komentāri: (1)

Pēc skata vairāk eiropeisks, nekā amerikānisks, bet brauc limuzīniski, kā īsts amerikānis... 

Kārtīgs amerikāņu vāģis…vairumam cilvēku šis jēdziens asociējas ar milzīgu lielceļu kreiseri, kas radīts ASV autobūves Zelta laikmetā. Tādu kā 1957. gada Chrysler New Yorker vai 1960. gada Chevrolet Impala. Taču tā jau ir vienīgi slavena pagātne. Kopš 70.gadu sākuma pasaules lielās naftas krīzes amerikāņu un eiropiešu autobūves dizaina pamatprincipi tā kā būtu nedaudz satuvinājušies, tomēr vēl joprojām amerikāņi satiksmes plūsmā ir nekļūdīgi atpazīstami. Autoinfo degustatori nekad nav bijuši gluži vienaldzīgi pret amerikāņu autobūves pagātnes glamūru, tādēļ ar prieku noprovējām – ko tā mums sniedz šodien.

Jaunais Chrysler vidējās klases modelis Sebring, tāpat kā iepriekšējās paaudzes modelis, tiek ražots rūpnīcā, kas atrodas netālu no Amerikas autobūves metropoles Detroitas – tātad to var uzskatīt par simtprocentīgu mūsdienu amerikāni. Pēc Chrysler stratēģijas, vidējās klases sedanam Sebring jākļūst par plaša patēriņa mašīnu Eiropā, konkurējot ar Hyundai Sonata, Mazda 6 un citiem. Tiešais konkurents būs arī vēl kāds eiropiešiem paredzēts amerikānis – Chevrolet Epica, kurš gan ir amerikānis tikai pēc pases (zīmola), jo dzimis Korejā. 

 Chrysler Sebring

Floridas mazpilsētai vai varbūt slavenajai autošosejas ātrumsacīkšu trasei par godu nosaukto spēkratu pazīstam kopš 1995. gada. Iepriekšējais Chrysler Sebring ar savām dinamiskajām, glītajām, noapaļotajām formām joprojām izskatās gana mūsdienīgs un sportisks; no pirmā skata to varēja pat sajaukt ar tādiem klasi augstākiem vāģiem kā iepriekšējās paaudzes Chrysler 300 vai Dodge Intrapid. Taču amerikāņu autodizaina jaunākās tendences paģēr, ka pat ģimenes sedanam tagad ir jāizskatās draudīgam. Šo draudīgumu jaunajā Sebringā rada uz priekšu izvirzītais atņirgtais buferis, savdabīgas formas lukturi un no sporta vāģa Crossfire patapinātais dzinēja pārsegs ar bagātīgiem septiņu paralēlu līniju valcējumiem. Šāds risinājums masīvo motora pārsegu padara optiski vieglāku, bet individuālu sānskatu piesķirošā dekoratīvā līste uz durvīm padara masīvās vērtnes proporcionālākas. Savukārt aizmugurē izceļas amerikāņu sedaniem neraksturīgi īss bagāžnieka vāks, kas automobiļa siluetam piešķir dinamismu.

Kopumā mašīnas tēls padevies visai smagnējs un respektabls, taču par agrākā Sebring sportiskumu varam aizmirst. Garā jaunajiem braucējiem esot paredzēts Dodge Avenger, kas izceļas ar vēl dusmīgākiem sejas vaibstiem.

Jaunais Sebring modelis savu priekšgājēju pāraudzis visās dimensijās un kļuvis daudz pašpārliecinātāks. Garumā un platumā tas ir pat lielāks nekā VW Passat, tomēr vairāk uz bamperu un biezo durvju rēķina. Automobilim ir interesanta izteikta ķīļveida virsbūves forma, tā priekšgala līnijas atrodas zemāk par aizmuguri – profilā Sebring izskatās visai savdabīgi. Pateicoties durvju masīvajiem paneļiem, lielajiem riteņiem, zemajam jumtam un optiski šaurajiem logiem, šis auto nedaudz atgādina amerikāņu iemīļotos HotRod vāģus, īsi sakot – spēks, kas iemiesots metālā.

Iesēžoties automobilī, nokļūstam tipiskā amerikāņu interjerā, kur valda gaišums un praktiski materiāli, cietas, pelēcīgas, gludas plastmasas, prasta alumīnija imitācija un visai amizants izgudrojums dārga automobiļa sajūtas radīšanai – bruņurupuča kaula imitācija, kas, jāatzīst, tomēr padara interjera kopskatu dzīvāku. Pie stūres atklājas līdzība ar lielo Chrysler 300, jo arī Sebring vadītājs var paslēpties aiz smaga, gandrīz vertikāla paneļa.

Stūre regulējama gan pēc augstuma, gan dziļuma un, par spīti slīdīgajai bruņurupuča kaula imitācijas pārklātajai augšpusei, ir ļoti ērta. Aiz tās atrodas pseidosportiski atdalīti rādītāji, kuros atkal redzam Chrysler retrodizaina ietekmes – cipari kā piecdesmitajos, apgaismojums kā astoņdesmitajos, toties rādījumi ir ideāli saskatāmi. Paneļa centrā neiztrūkstošais Chrysler analogais pulkstenis, kas vizuāli satur kopā visu šo arhitektūru. Zem displeja sarindotas mazākas nozīmes podziņas, bet vēl zemāk – trīs lielas klimata sistēmas vadības pogas. Nekā lieka. Jāpiemin tāds tipisks amerikānisms kā pēc vajadzības atdzesējams vai apsildāms glāžu turētājs. Vienīgi tajā nevajadzētu pieraduma dēļ iemest mobilo telefonu, var sanākt nejauši nospiest sarkano podziņu un to uzvārīt. Vadītāja sēdeklis un divās dimensijās regulējamā stūre sniedz modernajiem auto atbilstoši augstu sēdpozīciju. Sēdekļi plaši, ērti, bet ar pacietu muguras balstu atgādina biroja mēbeles, rodas sajūta, ka visu laiku jāsēž ar taisnu muguru. Pietrūkst sānu atbalsta, dinamiskos līkumos, īpaši aizmugures pasažieriem, pa sēdekļu ādas virsmu sanāk šļūkāt. Toties aizmugures pasažieriem pietiekami daudz vietas kājām, šis ir viens no nedaudzajiem auto, kur varu iesēsties aiz sevis. Aizmugurē vietas kājām ir pietiekami, taču jumts ir nolaideni slīps kā coupe, tādēļ basketbolisti tur jutīsies visai neērti, kā pēc piedzīvota zaudējuma vājākai komandai. Sešu disku Boston Acoustics stereoiekārta gluži labā kvalitātē atskaņo ne tikai lēto radio popmūziku, bet arī sarežģītākas roka kompozīcijas. Sēdekļu apsilde Limited aprīkojumā ir standarts. Bagāžnieka vākam augsta mala, kas apgrūtina iekraušanu, un roktura bagāžnieka aiztaisīšanai nav vispār!

Toties nav aizmirsts par aktīvās un pasīvās drošības aprīkojumu. Sebring ir apgādāts ar daudzpakāpju priekšējiem, sānu un aizkarveida drošības spilveniem, kā arī ar ABS bremzēm un elektronisko stabilitātes programmu. Chrysler Sebring standartā ir arī riepu spiediena kontroles sistēma, kas automātiski pārbauda katras riepas spiedienu un brīdina vadītāju, ja spiediens ir pārāk zems vai pārāk augsts. Diemžēl mūsu degustācijas brauciena laikā tā vairākkārt izziņoja viltus trauksmi.

Sebring pircēji var izvēlēties vai nu divlitru turbodīzeli ar 140 ZS jaudu, vai 2,4 litru benzīna dzinēju ar 170 ZS jaudu. Jāpiebilst, ka dīzelis ir aizgūts no Volkswagen un, kā pārliecinājāmies degustācijas laikā, ir visnotaļ veiksmīgs spēka agregāts, kas apvieno atzīstamu dinamiku ar zemu degvielas patēriņu – vidēji 6,2 l/100 km. Sebring lieliski prot izmantot Volfsburgas turbodīzeļa 140 zirgus, taču auto nav tik viegls kā Passat, taču 140 vācu zirgi ir pilnīgi pietiekami, lai arī šeit brauciens būtu patīkami dinamisks. Sebring motors salonā ir dzirdamāks nekā vācu analogos, taču, uzņemot ātrumu, dīzeļmotora darbība kļūst gandrīz nedzirdama. Dīzeļdzinējs tiek komplektēts ar sešpakāpju mehānisko vai automātisko pārnesumkārbu. Mums tika piešķirta mehāniskā, un saraustītā satiksmes plūsmā ar ātrumkloķi nācās strādāt bieži, kamdēļ gribētos precīzāku sešpakāpju manuālās kārbas kulisi. Vai vēl labāk – automātu, jo tas jau kopš laika gala amerikāņiem piestāv vislabāk.

Braucot pa mūsu grubuļaino Latvijas ceļu, uzreiz var sajust, ka jaunais Chrysler ir komfortabls, taču tipiski amerikānisko gaitas līganumu nesagaidām – šis nav nekāds dīvāns uz riteņiem, lai gan piekare pacietīgi uzņem lielus un mazus nelīdzenumus, reizēm nākas klausīties plato riepu dunoņā pa bedrēm un asfalta šuvēm. Transmisija strādā nevainojami, piekare nodrošina stingru, vienlaikus līganu gaitu, un pasažieriem nevajadzētu sūdzēties par komfortu. Auto vadāmība ir precīza, taču stūre ir neinformatīva. Līkumā uzdodot gāzi, riteņi parauj līdzi stūri. Taču kopumā Sebring klausa bez pārmetumiem, turklāt bremzē pat vairāk nekā efektīvi.

Chevrolet Epica

Tie, kam pietrūka ļoti ietilpīga un salīdzinoši lēta auto, tāda limuzīna par kompaktklases cenu, varēja uzgavilēt, kad tirgū ienāca jaunais sedans Chevrolet Epica. Šī jaunā priekšējo riteņu piedziņas automašīna ir būtiski lielāka par tās priekšgājēju Evanda. No GM Austrālijas uzņēmuma Holden apcirkņiem nākusī platforma ir ļāvusi Epica sasniegt cienīgus izmērus (garums 4805 mm, platums 1810 mm un augstums 1450 mm). Hyundai Sonata ir tikpat gara un par dažiem centimetriem platāka, jaunais Sebring par četriem centimetriem garāks, bet mazliet šaurāks. Lai gan vizuāli Epica izskatās lielāka par Sebring. Epica ir tiešām vizuāli liela, taču neuzkrītoša un bezpersoniska mašīna, kas veidota klasiskā solīda sedana formā. No pareizā skatu leņķa rūpīgāk pavērojot, tā izskatās gana eleganta un dinamiska. Automašīnas izteiktā sānu līnija, satvērienam ērtie durvju rokturi, hromētā radiatora reste ar Chevrolet emblēmu, lielie priekšējie lukturi un izteiksmīgās aizmugures lampas – tas viss rada nosvērtu un pārliecinošu jaunās automašīnas tēlu. Epica dizains ir klasisks un vienlaikus arī elegants. To papildina rūpīga detaļu izvēle, hromēti durvju rokturi un lieli spoguļi ar integrētiem pagriezienu rādītājiem. It viss automašīnā vēsta par ērtumu un eleganci, tomēr nevar apgalvot, ka tā būtu “spilgta personība”.

Neuzkrītošs uznāciens, bet iespaidīga klātbūtne. Salonā, kā jau solīdā vidējās klases auto pieklājas, valda komfortabla atmosfēra. Pat pie vācu auto interjera perfekcijas pieradušie Epica salonā jutīsies kā mājās. Nudien, šeit valda vāciska kārtība un nosvērtība it visā, neuzbāzīga elegance un stils. Interjerā izmantoti kvalitatīvi apdares materiāli, bet vadītāja vietas ergonomika ļauj pie stūres iekārtoties gana ērti. Vadītāja darba vieta ir vienkārša, viegli nolasāma un funkcionāla, auto ir droši un viegli vadāms kā biznesmenim tā mājsaimniecei. Sēdekļi ir tieši tik pietiekami, lai ārā neslīdētu ne resns, ne tievs, un pilotam līkumos nebūtu krampjaini jāturas pie stūres. Lai kā gribētos, bet pat skeptiķim salonā nav, kam piesieties. Un tas viss atrodas plašā telpā, kur arī četratā var justies vairāk nekā brīvi, un pat piecatā iemesls sūdzēties būs ja nu vienīgi basketbolistiem – un arī tikai pēc zaudētas spēles. Rūmes aizmugurē tiešām ir vairāk nekā pietiekami, jo ērtai zvilnēšanai piemērots ir gan lielais attālums starp sēdekļu rindām, gan fakts, ka zem priekšējā sēdekļa var ērti novietot kājas. Arī bagāžnieka tilpums neliks vilties – ja tajā tiktu iespundēti divi ķīlnieki, viņiem būtu salīdzinoši komfortabls brauciens.

Epica pirmais aprīkojuma līmenis sasniedzams, tikai nedaudz pārkāpjot 17 tūkstošu eiro robežu. Jāpiebilst, ka lētākais E klases mersis maksā divreiz dārgāk. Bet šis Chevrolet modelis nav nekāds nabaga radinieks. Jau bāzes komplektācijā LS ir viss nepieciešamais komfortam un drošībai – vismaz četri drošības spilveni, pilnvērtīgs bremžu ABS komplekts, vieglmetāla diski, elektriski regulējami un apsildāmi spoguļi, visu sānstiklu elektropiedziņa un gaisa kondicionētājs, ko ievēro vispirms. Stacionārā audiosistēma pieņem arī MP3 formātu, bet cimdu nodalījumā var atvēsināt dzērienus. Un vējstikls Epica jau bāzē ir apsildāms. Otra aprīkojuma pakāpe LT pievieno vilkmes kontroles sistēmu, sānu drošības aizkarus, vadītāja sēdekļa elektrisku regulēšanu, apsildāmus priekšējos sēdekļus, kruīzkontroli, kā arī “parkinga” un lietus sensorus, sešu disku CD mainītāju un automātisko klimata kontroli. Te ir viss galvenais, kas nepieciešams mūsdienīgā automobilī.

Tāpat kā izskata ziņā, arī tehniskajā izpildījumā Epica neizceļas ar XXI gadsimta tehnoloģiju klātbūtni, taču vienkāršība nav netikums mūsu Latvijas ceļa ikdienas apstākļos, drīzāk otrādi... Epica ir priekšpiedziņas automobilis ar tradicionālu McPherson neatkarīgo piekari priekšā un visnotaļ mūsdienīgu neatkarīgu daudzsviru piekari aizmugurē. Vienīgais pārsteigums varētu būt Epica dzinēji, kas novietoti šķērsām – reti sastopams risinājums. Mūsu degustācijas auto darbina dīzelis, kas ir identisks iepriekš degustētajam Chevrolet pirmajam Eiropas krosovera Captiva 2,0 litru common–rail agregātam. Motors ir gana jaudīgs (150 ZS), priecē arī degvielas patēriņš – kombinētajā ciklā tikai 6.1 litru dīzeļdegvielas uz 100 km. Ar dīzeļdzinēju aprīkota Chevrolet Epica galvenā priekšrocība ir tā cenas un piedāvājuma attiecība. Epica ar dīzeļdzinēju un automātisko pārnesumkārbu par 22 500 eiro ir lētākā savā klasē. Turklāt 2000 eiro no šīs summas būs samaksāts par piecpakāpju automātisko pārnesumkārbu. Epica ir pieejama arī ar 2.0 litru (142 ZS) un 2.5 litru (155 ZS) sešcilindru benzīna motoriem, kas ir pieejami ar piecpakāpju manuālo vai piecpakāpju automātisko ātrumkārbu.

Nu tad sēžamies pie stūres un izmēģinām darbībā lielo un ērto Epica! Jaudīgā dīzeļdzinēja balsi gandrīz pilnībā noslāpē skaņas izolācija, braucot mūs klusums, un bagātīgais aprīkojums ļauj izbaudīt komfortu pilnībā. Atļautajās ātruma robežās šis pusotru tonnu smagais automobilis ir viegli vadāms un droši kontrolējams. Epica reakcijas uz stūres kustībām ir precīzas un prognozējamas, lai arī bez mazākajām sportiskuma pazīmēm. Straujos pagriezienos var gadīties neliela priekšējo riteņu izstumšana, kas tik lielam priekšpiedziņas auto ir piedodami. Braukšana pa vidusmēra Latvijas ceļu ir ļoti komfortabla – piekare pacietīgi uzņem lielus un mazus nelīdzenumus, automobilim nodrošinot amerikāniski mīkstu gaitu. Tiesa, lielākā ātrumā uz šosejas sāk prasīties stingrāku piekari, taču auto ir vairāk orientēts uz komfortu, un mūsu apstākļos tas vairākumam lietotāju noteikti liksies svarīgāk.

Who is who?

Kā zināms, daudzi mūsu biznesmeņi – lielo sedanu pircēji, tālāk par E klases mersi un citiem vācu premium spēkratiem nemaz neskatās, jo tiem pārējiem trūkstot prestiža. Par laimi, ne visi, kas izvēlas sedanus, apveltīti ar šādām snobiskām ambīcijām – Hyundai Sonata Latvijā tiek tirgota salīdzinoši labi, bet Octavia vispār tikusi tirgus līdera godā, tāpat kā savulaik Mazda 6, tātad palielam sedanam, no pircēja viedokļa raugoties, piemīt ne tikai prestižs, bet arī citas, taustāmākas vērtības.

Ja tomēr limuzīns par kompaktnieka cenu nesanāk, tad jāpērk auto ar atšķirīgu dizainu, interesantāku un pēc skata prestižāku. Šādu ilūziju ir gatavs pārdot Chrysler jaunā Sebring izskatā. Neskatoties uz to, ka līdz šim vairākums eiropiešu ar makiem nobalsojuši par to, ka prestižam auto jāizskatās savādāk, Chrysler atgriezies pie īsti amerikāniskām saknēm, kas nozīmē lielus izmēru ar atlētiskām proporcijām, lepnām un spēcīgām virsbūves līnijām. Sebring kā jau tipisks mūsdienu amerikānis izceļas ar savdabīgu dizainu ar tieksmi uz “krutumu”, tradicionāli komfortablu gaitu un nevērību pret detaļām – montāžas kvalitāte un salona materiālu izvēle noteikti varētu būt rūpīgākas. Taču kopumā Sebring ir mūsdienu Latvijas apstākļiem ļoti piemērots auto: piekare panes visu, augsts klīrenss un draudīga seja, tas grib izlikties biezāks, nekā ir patiesībā – ambīcijas gluži kā tipiskam mazā biznesa pārstāvim. Tiešām, noparkojot Sebring blakus Škodai, Mazdai un citiem konkurentiem, var radīt iespaidu, ka šis ir “krutāks” auto. Un draudīgo viepli uz ceļa respektē un pieraujas malā pat viens otrs “bembists”.

Chevrolet izvēlējies atšķirīgu stratēģiju Eiropas iekarošanai. Tiem, kuriem līdz šim pietrūka limuzīna par kompaktnieka cenu – liela un salīdzinoši lēta auto, paredzēts jaunais sedans Chevrolet Epica. Mūsdienu tehnoloģiju apsēstības laikmetā Epica atgādina par automobiļa pamatvērtībām un pamatuzdevumiem – vienkāršs, mūsdienīgs un savai klasei atbilstoši komfortabls automobilis, kas paredzēts, lai brauktu, nevis zīmētos. Chevrolet Epica piedāvā plašu komforta un drošības aprīkojumu un teicamu value for money, jeb cenas/vērtības attiecību. Taču uz individuāla dizaina meklējumiem korejieši acīmredzot ietaupījuši. Epica ir ārēji neuzkrītošs auto, iekšpusē prestižāks, nekā izskatās no ārpuses. Tā pievilcīgākā daļa ir salons. Arī plašums salonā īsti amerikānisks, bet apdares kvalitāte vāciski akurāta.

Pēc skata vairāk eiropeisks, nekā amerikānisks, bet brauc limuzīniski, kā īsts amerikānis – Epica ir gargabalnieks, nevis sprinteris.

Izvēlēties kādu auto no amerikāņu piedāvājuma vai ne – tas, protams, jāizlemj katram pašam. 

 

Chrysler Sebring sākuma cena ir 22911 eiro (ar dīzeli) Chevrolet Epica sākuma cena ir 20230 eiro (ar dīzeli)

 AI9.07.128

Komentāri:

Viesis: qmkasv - 7. oktobrī 2011 22:29

w0DLBl <a href="http://lvczzsuqtwtq.com/">lvczzsuqtwtq</a>, [url=http://qrenwzllvlco.com/]qrenwzllvlco[/url], [link=http://cjhvadqaskrr.com/]cjhvadqaskrr[/link], http://blsqxilxppba.com/

Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-