Ford S-Max degustācija

Pievienots: 31. augustā 2010 13:34 | Autors: Agnis Krauja; AutoNews.lv | Komentāri: (1)

Kad kolēģis žurnālists reiz sarunā pie alus kausa kā ideāla ģimenes auto piemēru minēja Folksvāgena Multivan busiņu, es atbildēju, ka viņu droši vien joprojām zemapziņā vajā nerealizētais bērnības sapnis kļūt par autobusa šoferi. Jo, lai cik dinamiski un viegli vadāmi kļuvuši mūsdienu miniveni, ikvienam braukšanas entuziastam šāds busiņš vienmēr šķitīs par gausu.

Braukšanas entuziasta vēlmju iemiesojums ir eleganta kupeja vai piparots karstais hečbeks, bet praktiskā dzīve bieži vien nosaka nepieciešamību pēc palielinātas ietilpības transporta. Autoražotāji cenšas apgalvot, ka kompromiss starp šīm abām galējībām atrodams MPV klasē. Jau no pagājušā gadsimta 90.gadu sākuma viņi ir pielikuši ne mazums pūļu, lai ģimenes transportu padarītu atraktīvāku. Pasaulē pazīstami vairāki praktiski miniveni ar sportisku dvēseli, tomēr neviens vēl nebija mēģinājis radīt ātrgaitas ekspresi pilnizmēra minivenu klasē, kura līdz šim ar dinamiskas braukšanas izjūtām nu galīgi neasociējās - milzīgās virsbūves ir pārāk zvalstīgas un lempīgas ātrai braukšanai.  Neviens neticēja, ka iespējams uzbūvēt septiņvietīgu minivenu, kurš brauks kā sportisks kompaktklases hečbeks. Un tādēļ, dodoties piknikā, draugi, ģimenes locekļi un bagāža tika saspiesti universālī vai parketa džipā. Bet pat lielākajiem no tiem ir zemāki griesti, šaurāks salons, mazāk sēdekļu (par “liekajiem” pasažieriem var nopelnīt soda punktus!) un mazāks bagāžnieks (atstāt mājās telti, grilu vai suni?), nekā jebkuram parastam MPV klases auto.

2006. gadā beidzot mūsu lūgšanas tika uzklausītas, un Henrija Forda mantinieki tirgū  piedāvāja pirmo automobili ar minivena ietilpību un performance-car iemaņām, apvienojot šķietami neiespējamo — busiņu ietilpību, vieglo automašīnu stabilitāti un pat daudzām no tām nepiemītošu izteikti sportisku vadāmību. Jaunais S-Max ar turbomotoru no ātrā "Focus ST" brauc kā neviens MPV un iekaroja pat tādu cilvēku simpātijas, kuri bērnībā nekad nav sapņojuši kļūt par autobusa šoferi. "Ford" līdz pērnā gada beigām izdevās pārdot 44 000 "S-Max" eksemplāru, kas tādam nišas produktam uzskatāma par lielu veiksmi. Tātad izrādās, ka šādu sportisku busiņu gaidījuši daudzi. "Ford" ir pirmais atklājis jaunu tirgus nišu– ietilpīgu ģimenes auto ar septiņām sēdvietām un īsti sportisku dabu.

Zemu lidojoša muca vai kas cits?

Droši vien, šādi jautātu Karlsons (tas pats, kurš dzīvo uz jumta), pirmo reizi Stokholmas ielās ieraugot jauno "Ford" minivenu. "S–Max" ir pilnizmēra MPV, un ieņem vietu starp vidējās klases "Mondeo" un lielo minivenu "Galaxy". "S–Max" izteikti piemīt "Ford" kinētiskā dizaina stils, kas atspoguļo tīru enerģiju kustībā. "S–Max" gadījumā tas novests līdz pilnībai gan estētiski, gan funkcionāli, lai atlētiskais virsbūves siluets būtu lēzenāks, smaguma centrs zemāks un braukšana dinamiskāka. "S-Max" jau pēc sākotnējās ieceres bija drīzāk augsts universālis nekā zems minivens. Draudīgāku izskatu "S–Max" piešķir priekšējos spārnos un bamperī esošās dekoratīvās ventilācijas ribas, apaļie miglas lukturi un papildaprīkojums agresīvu spoileru un īpašu restīšu veidā. Tuvojoties atpakaļskata spogulī, tas izskatās uzstājīgs un ātrs kā sporta auto. Uzlabojumi 2010. gadam vēl vairāk palielina atšķirību starp šo un jebkuru citu pilnizmēra minivenu tirgū. "Ford S-Max" Titanium aprīkojuma līmenī parādās premium auto pretenzijas - LED dienasgaitas diožu svītras bamperī un speciāla, tikai šim "Ford "modelim paredzēta metāliska krāsa Ice White. Spožas diodes lej gaismu arī no jaunas formas aizmugurējiem lukturiem, bet starp tiem "Ford" ielicis alumīnija līsti ar iegravētu "S-Max" uzrakstu, kas izskatās teju vai "Jaguar" stilā!



"Ford S-Max" agresīvais dizains nekādi nesaistās ar automobili, kura salonā pārvadās spiedzošu bērnu bariņu, sievasmāti, Jāņonkuli, slapju suni un vēl divus kartupeļu maisus piedevām. Vai šis uzsvērtais sportiskums nemazina salona iekārtojuma funkcionalitāti, kas tomēr ir minivena primārā vērtība? Vadītāja sēdpozīcija "S–Max", atšķirībā no MPV klasesbiedriem, ir pietuvināta ielas sporta automobiļu standartiem. Lai gan ceļa pārredzamība atklāj, ka atrodies augstāk, nekā pierasts, mikroautobusa sajūta nerodas, lai gan virs galvas, un it īpaši aiz muguras šeit telpas ir daudz vairāk, nekā jebkurā universālī, nemaz nerunājot par sedaniem un hečbekiem. Sēdeklis ir sportiski stingrs, ar lielisku sānu un muguras atbalstu un plašām regulācijas iespējām. Sporta auto kokpita sajūtu pastiprina augsta vienlaidus viduskonsole. Stāvbremzes rokturis, kas atgādina kādu aviācijas sviru un organiski iekļaujas konsolē. Ļoti glīta sportiska stūre ar alumīnija ielaidumiem un ne tikai kruīzkontroles, bet arī radio un borta infodispleja vadības podziņām. 2010. gada modelī pieejama jauna instrumentu paneļa mērskalu kombinācija no Mondeo. Maksimālajā izpildījumā tradicionālie rādītāji apvienoti ar prāvu, krāsainu digitālo displeju. Pirmās paaudzes modeļiem vēl bija pieticīgi filca griesti, turpretim jaunā "S-Max" salons dārgākajās komplektācijās jau atgādina high-performance sedanus - Alcantara sēdekļi ar sarkanām šuvēm, karbona imitācijas apdare un high-end stereoiekārta.



"S-Max" cieņā tur ģimenes ērtības. Patiesi sajūsmina aizmugurējo sēdekļu transformēšanās spējas. Tos var ērti bīdīt uz priekšu un atpakaļ tāpat kā priekšējos, tiem var mainīt atzveltnes slīpumu un – triks kurš izpelnās vislielāko atzinību – pavelkot vienu pašu bagāžnieka sānos esošu sviru, sēdekļu atzveltnes pašas nokrīt uz priekšu, tādejādi atbrīvojot vietu 2 metrus garai bagāžas telpai. Flat Fold sistēma ļauj gludi ielocīt grīdā otrās un trešās rindas sēdekļus, interjers stratēģiski svarīgās vietās papildināts ar spožiem gaismas ķermeņiem, bet par piemaksu caur panorāmas jumtu debesis var aplūkot, neizkāpjot no mašīnas. Salonā acīmredzams ir uzstādījums "S-Max" līdzināties premium auto. Dārgākie "S-Max" patiešām ir izcili labi aprīkoti. Vai zināt daudz minivenu, kuriem ir ne vien sēdekļu apsilde, bet arī ventilācija? S-Max tiešām piemīt Luksusa ambīcijas! "S–Max" piedāvājumā ir arī trešā sēdekļu rinda, taču par to jāpiemaksā, un šie sēdekļi derēs tikai skolēnu augumiem. Lielākas kravas telpas radīšanai aizmugurējie sēdekļi nav jāizņem ārā, tos tikai noloka, iegūstot līdzenu grīdu. Tomēr, vedot septiņus pasažierus, "S–Max" bagāžnieks būs mazāks kā Focus universālim, līdzi varēsiet paņemt tikai divus nelielus koferus. Tāpēc jāapdomā, vai labāk neiztikt ar pieciem sēdekļiem un no papildaprīkojuma nepaņemt izvelkamu bagāžnieka grīdu. To vienkārši kā atvilktni izvelk ārā, uzkrauj līdz 150 kilogramiem bagāžas un iestumj savu bagātību atpakaļ kravas nodalījumā.

Ķiveri sievasmātei!

"S–Max" dizainā dominējošā ātruma tēma šajā auto apstiprinās ar nopietniem argumentiem zirgspēku izteiksmē. Tagad "S-Max" sirds ir jauns  "Ford EcoBoost SCTi" divu litru benzīna motors, kas aizstāj aizraujošo, taču ēdelīgo piecu cilindru 2.5T. Aprīkots ar tiešo iesmidzināšanu un turbokompresoru, jaunais divu litru motors, kam ir par vienu cilindru mazāk, ir gandrīz tikpat spēcīgs - 203 ZS/300 Nm pret 220 Zs/320 Nm. "Ford EcoBoost SCTi" 2,0 litru dzinējs maksimālo jaudu 203 ZS (149 kW) sasniedz pie 5500 apgriezieniem minūtē, bet 300 Nm maksimālo griezes momentu sasniedz plašā diapazonā – no 1750 līdz 4500 apgriezieniem minūtē. Ar šo jauno dzinēju "S-Max" paātrinās no 0-100 km/h 8,5 sekundēs, kā arī sasniedz maksimālo ātrumu 221 km/h. Vidējais degvielas patēriņš – 8.1 litri uz 100km. "S–Max" ir pirmais "Ford" modelis, kas aprīkots ar "Ford EcoBoost" sērijas benzīna motoru, kam sekos daudz versiju citos modeļos. Vecajam "S-Max" 2.5T bija tikai manuālā pārnesumkārba, turpretim jaunais 2.0 EcoBoost nāk ar divsajūgu Powershift transmisiju, kas darbojas ļoti plūdeni un raiti, taču neatbalsta mēģinājumus braukt pārlieku agresīvi. Benzīna turbomotoram divsajūgu Powershift pārnesumkārba ir standartaprīkojums. "S-Max" dīzelim savukārt ir no 140 līdz pat 163 ZS, arī to var sapārot ar ērto divsajūgu Powershift.



Uz jautājumu – kā tad "S-Max" brauc, vistrāpīgāk atbildēt, citējot kādu kolēģi žurnālistu: „S-Max brauc tā, ka sievasmātei jāizsniedz ķivere”! Jāatzīstas, lai kā arī šā minivena sportisko dabu nebūtu cildinājuši Eiropas auto eksperti, pie busiņa stūres pirmo reizi sēdos ar aizspriedumiem - 4,77 metrus garais metāla rumpis un augstais jumts lika atturēties no enerģiskas līkumu izzīmēšanas; gaidīju, ka stūrēšana labākajā gadījumā būs vidējās klases sedanu līmenī. Tomēr bažas par to, vai piekare (McPherson statņi priekšā un daudzsviru piekare aizmugurē) spēs tikt galā ar automašīnas masu (apm.1800 kg), pēc katra nākamā līkuma arvien ātrāk izgaisa. Biju par zemu novērtējis "Ford" šasiju meistaru spējas. "S–Max" gaita ir stingra, asfalta grambās pat brīžiem izteikti cieta. "S–Max"  var vēsā mierā, bez panikas izpildīt straujus manevrus un kantēt līkumus tā, kā nevienam citam minivenam pat prātā nenāktu. Vienlaikus "S–Max" nav nogurdinoši ciets, lieliski klausa stūrei un vispār nekādi neatgtādina mikroautobusu – nekādas sānsveres līkumos un miniveniem pierastās zvārošanās uz grambaina Latvijas ceļa asfalta seguma. Atšķirties no mikroautobusa ļauj speciāli sabalansēta piekare, auto apveltīts visai stingriem amortizatoriem un zemprofila riepām. Braukšanas prieku vairo perfekta stūre - ļoti precīza un viegli kontrolējama, auto lieliski tur kursa stabilitāti un sniedz pagrieziena leņķim un ātrumam adekvātu reaktīvo pretspēku. Arī pedāļi ir pietiekami informatīvi, un tas viss kopā nodrošina vadītājam visnotaļ harmoniskas izjūtas. "S–Max" minivens no braukšanas viedokļa ir sportiskāks nekā daudzi sporta aksesuāros ietērpti sedani vai hečbeki, par SUV, jeb parketa džipiem nemaz nerunājot. Un vienīgā lieta, kas atgādina, ka tomēr stūrēju minivenu, ir masīvie A-statņi ar mazajiem trīsstūrveida lodziņiem.

Ford S-Max vērtējums

Plusi: Braukšanas prieks, plašums salonā, praktisks interjers un laba trokšņu izolācija.

Mīnusi: Dārgāks par tiešajiem konkurentiem, trešā sēdekļu rinda pieaugušajiem nav piemērota.

Automobilis ar minivena ietilpību un performance-car iemaņām - tā ir pilnīgi jauna, nebijusi koncepcija. Līdz ar šo modeli minivenu sektorā parādījušās izvēles iespējas, kas atbilst visdažādākajām gaumēm, tādēļ pat principiālajiem busiņu noliedzējiem radusies viela pārdomām. Kopš "S-MAX" parādīšanās tirgū 2006.gadā, pusei no cilvēkiem, kas kļuvuši par S-MAX īpašniekiem, vēl nekad iepriekš nebija piederējis Ford markas auto.

Arī 2010.gadā "S-Max" joprojām ir unikāls auto bez tiešiem konkurentiem – tas ir zemāks par jebkuru minivenu, krietni lielāks un ietilpīgāks par "Mondeo" universālu un – galvenais - ar šasiju, kas nodrošina karstajam hečbekam "Focus ST" gandrīz līdzvērtīgu braukšanas prieku.

"S-Max" ir automašīna tiem, kam nepieciešams ietilpīgs auto, bet vairāk par visu patīk braukt - šis "Ford" ir ass kā žilete un ievelk pilotu vadīšanas procesā vairāk nekā jebkurš vidējās klases  universālis, par SUV, jeb parketniekiem, nemaz nerunājot.

Degustētā "Ford S-Max" 2.0 EcoBoost Titanium cena ir 21 415 Ls, taču "Ford S-Max" sākumcena modelim ar 2.0 (145 Zs) benzīnmotoru un manuālo kārbu ir 16 390 Ls, bet lētākais "Ford S-Max" dīzeļauto ar 2.0 (115 Zs) TDCi un manuālo kārbu maksā 18 950 Ls.

Komentāri:

Viesis: Agris - 19. jūlijā 2014 07:48

Sveiki. Tā es arī neuzzināju, cik benzīna patērē Titānium 2,5 litru turbomotors ! Braucot nu vidēji sportiski !

Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-