Volkswagen Tiguan pret BMW X3

Pievienots: 12. oktobrī 2007 18:15 | Autors: no vācu preses tulkoja Andris Vilks | Komentāri: (0)

Bezceļos ar BMW var justies drošāk nekā ar Tiguan- pateicoties mazākai priekšgala pārkarei, varēs uzveikt stāvākus šķēršļus. Tomēr volfsburgiešiem ir atbilde- Trend&Fun vai Sport&Style vietā, jāizvēlas Track&Field.Salīdzinot Volkswagen Tiguan un BMW X3, prātā nāk pasaka par zaķi un ezi, tikai šajā gadījumā tā būtu nedaudz jāpārraksta. Kamēr konkurenti vaiga sviedros raujas un reprezentē jaunus modeļus, ezis mierīgi sēž savā Volfsburgas grāvī, un nogaida, kurš no zaķiem izrādīsies labāks skrējējs. Tad vienā mierā, to nokopē. Kad tas beidzot gatavs, līdzīgi, kā pasaku varonis, sauc: „Esmu jau klāt!,” un ieņem pirmo statistikas aili pēc pārdoto auto skaita. Tā tas noticis ar Sharan, Touran, Touareg un Golf Plus. Veiksmīgā taktika tiek atkārtota arī ar Tiguan. Pirmais salīdzinājums ar gandrīz četrus gadus veco BMW X3 liek domāt, ka ezim mazākam jāpaliek nebūs.

Vienīgi vizuāli Tiguan izraisa diskusijas: no aizmugures tas izskatās kā saīsināts Touareg, no priekšpuses kontrastē ar stūrainu, paaugstinātu motora pārsegu. Tas it kā polarizējas pirmajā momentā. Tur prasās ilgāka vērtēšana, kamēr BMW pateicoties klasiskajām gaisa tveršanas „nierēm,” izskatās solīdāk, lai gan pat pēc veiktā facelift, vienalga ir neglābjami novecojis.



Būtiskāk ir, kas slēpjas zem motora pārsega. BMW tas ir divu litru dzinējs, kas savus 150 ZS bez kompresora sasniedz pie 6200 apgriezieniem. Arī VW mazais 1,4 litru TSI motors var uzrādīt 150 zirgspēkus, tikai tas notiek ar kompresora un turbīnas palīdzību, bet maksimālā jauda tiek sasniegta jau pie 5800 apgr/min. Vēl svarīgāks faktors, īpaši pilnpiedziņas SUV automobiļiem ir griezes moments.

BMW 200 Nm attīsta pie 3750 apgr/min, VW 240 Nm jau pie 1750 apgr/min. Tas bez šaubām ietekmē arī dinamikas rādītājus: X3 100 km/h sasniedz 11,5 sekundēs, Tiguan to izdara 2,2 sekundes ātrāk. Ar garu, garu ieskrējienu BMW panāk 198 km/h maksimālo ātrumu, VW padodas pie 192 km/h. Metam skatienu patēriņa virzienā- BMW uzrāda 9 litrus uz 100 kilometriem, VW- 8,4 litrus. Un vēl viens interesants salīdzinājums- 1,5 tonnas smagais Tiguan, atkarībā no uzstādītā dzinēja, drīkst pārvietot 2- 2,5 smagu piekabi, 180 kilogramus smagākais X3 velk „tikai” 1,8- 2 tonnas.

Tomēr uzmanību!- tie ir tikai rūpnīcas dati, īstās dinamikas vērtības atklājas tikai testā. Akustiski abi motori ir visai atturīgi, abas sešu pārnesumu mehāniskās kārbas slēdzas mīksti un precīzi. Sēdekļi ļauj ieņemt ērtu sēdpozīciju, Tiguan aizmugures dīvāns ir ērtāks, tādēļ, ka izvietots augstāk, turklāt to var pārvietot, pārbīdot 16 cm garumā. Komforta ziņā pārāks ir Tiguan- salīdzinājumā ar volfsburgieti, X3 ir ciets kā dēlis, nu, nav pārāk patīkami.

X3 servo stūre strādā precīzi, tomēr Tiguan labāk. Tās elektriskā palīdzība nepieļauj ceļa nelīdzenumu nonākšanu līdz vadītājam, tajā pašā laikā saglabājot adekvātu stūres reakciju. Piedevām ekonomē degvielu, jo strādā tikai tad, kad vadītājs groza stūres ratu. Tikpat labi tā var būt arī vadītāja, kas noteikti priecātos par pilnībā automātisko parkošanās asistentu Park Assist (pluss 675 eiro).

Iespējams viņa gribēs baudīt arī lauku burvību- Tiguan pastāvīgā 4Motion pilnpiedziņa to pieļauj. Bezceļos ar BMW var justies drošāk nekā ar Tiguan- pateicoties mazākai priekšgala pārkarei, varēs uzveikt stāvākus šķēršļus. Tomēr volfsburgiešiem ir atbilde- Trend&Fun vai Sport&Style vietā, jāizvēlas Track&Field. Pēdējais ir Tiguan ar bezceļu aprikojumu, tā „deguns” ir īpaši īss, turklāt tā arsenālā dažādi elektroniski palīgi, lielāki riteņu utt. Ar šādu auto var pārvarēt līdz 28 grādu lielu slīpumu.

Pašlaik Tiguan cena ir no 26.700 eiro (X3 no 34.900). Standarta aprīkojums ir tā vērts, lai to pieminētu: 6 drošības spilveni, ESP ar stabilizācijas sistēmu, Isofix stiprinājumi, radio ar CD pleijeri, pusautomātiskā klimata iekārta, 4 elektriskie logu pacēlāji, apsildāmi sānu spoguļi, centrālā atslēga ar distances funkciju.

Salīdzinājums ar Toyota Rav4 (26.600 EUR) rāda, ka VW ir notēmējis uz konkurētspējīgu cenu. Tiguan dīzelis (140 ZS) pārstāv VW jauno Common- Rail agregātu saimi un maksā no 28.800 eiro. Divi jauni benzīnnieki (170 un 200 ZS) gaidāmi pavasarī, tad pat parādīsies arī jaudīgāks dīzelis ar 170 ZS jaudu.

Tad arī ezis kļūs par īstu mednieku.

Secinājums: VW Tiguan nāk īstajā laikā un par pareizo cenu

Plusi: apbrīnojami komfortabls, izdevīga cena, labs bāzes aprīkojums, var vilkt smagu piekabi.

Mīnusi: pagrūti manipulēt ar aizmugures sēdekļa atzveltni, parastie lukturi (nav gaismas diožu).

Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-