Chevrolet Cruze degustācija

Pievienots: 25. augustā 2010 08:21 | Autors: Agnis Krauja; AutoNews.lv | Komentāri: (3)

"General Motors" Dienvidkorejas nodaļa, kas Eiropā jau vairāk nekā piecus gadus piedāvā automobiļus ar "Chevrolet" emblēmu, ir ieguvusi plašu uzticamu klientu loku. Korejiešu ševroleti iemantojuši demokrātisku un gana uzticamu automobiļu slavu. Jaunais modelis "Chevrolet Cruze" nomaina šīs markas labi pazīstamo kompaktklases auto "Lacetti", un itin visos parametros tas izskatās klasi pārāks. "Cruze" ir pirmais modelis, kas tapis uz "General Motors" jaunās platformas. Pēc izcelsmes Cruze ir pilnīgs kosmopolīts - dizains veidots Korejā, motori ņemti no pašreizējās Daewoo un Chevrolet gammas, bet piekari radījuši vācieši no Opel, un izrādās, ka viss Cruze ir būvēts uz jaunās Opel Astra platformas.

Vizuāli "Cruze" padevies gana izteiksmīgs un konkurentu vidū to nevar nepamanīt. Sevišķi savdabīgs ir priekšdaļas noformējums – uz spārniem izstieptie lukturi, motora pārsega izteiktais sānu kantējums un radiatora resti šķērsojošā virsbūves krāsas līnija. Pakaļējā optika šķiet kaut kur agrāk jau redzēta, taču kam tas rūp, ja "Cruze""  pāraudzis gandrīz visus kompaktos sedanus un uz ielas cilvēki pat atskatās - kas tas par neredzētu auto! Šķiet, ka "Cruze" dizains tapis cita GM produkta - austrāliešu "Holden HSV Clubsport" brutālā sedana (britu salās to tirgo kā Vauxhall VXR8)  iespaidā. Akmenscietā fizionomija un sedana virsbūve sākumā neļauj novērtēt "Cruze" klases piederību, var pat likties, ka tā konkurēs ar "Opel Insignia" vidējā klasē. Jo "Cruze" izmēri ir iespaidīgi - garums 4597 mm, platums 1788 mm, augstums 1476 mm, riteņu bāze 2685 mm. "Chevrolet" ir garāks par vairumu kompakto sedanu, jauno "Mazda3" ieskaitot, par "Toyota Corolla" un "Honda Civic" sedaniem nemaz nerunājot. Garumā "Cruze" tikai par 21 mm piekāpjas "Renault Fluence". Ar riteņu garenbāzi "Cruzi" pārspēj tikai "Renault Fluence" un "Honda Civic", bet dažus milimetrus augstāki par "Chevrolet" ir tikai pieminētā "Fluence" un "Ford Focus". Bagāžnieka ietilpība 450 litri, Cruze sedanam ir klases standartu līmenī, tāda pati kā "Corolla" sedanam. Klasesbiedru vidū "Cruze" izceļas ar iespaidīgajiem riteņu izmēriem 215/50 R17.



Iesēžoties "Cruze", interjera dizains ir visnotaļ patīkams pārsteigums. Augumu apņem stingrs sēdeklis ar patiešām sportisku muguras un pēcpuses tvērienu. Plaukstās iegulst no "Opel Insignia" jau pazīstamais parocīgais stūres rats ar izceltām satvēriena vietām. Acu priekšā spožus zibšņus met reti pievilcīga instrumentu paneļa cilindru hromētās apmales. Tik tiešām, salons patīkami atšķiras no kompaktklasē ierastās pelēcības - te pat klases etalonam golfam un māsai jetai būtu jājūt slepena skaudība! Lai gan salona materiāli atbilstoši zīmola rangam nav no dārgā gala, interjers izskatās negaidīti labi. Katrā ziņā, tik skaistu spidometra pulksteņu nav bijis nevienam "Chevrolet". Daļa paneļa un durvju apvilktas ar tādu pašu audumu kā sēdekļi. Ja kādam šķiet, kas tas nav šiki, paskaidrojam, ka drāna uz paneļa ir pēdējais auto modes kliedziens, kas sasniedzis pat "Mercedes GLK". Tiesa, "Cruze" var nopirkt arī ar ādas salonu. "Cruze" stūresratam un sēdeklim ir ļoti plaši regulēšanas diapazoni. Aizmugures sēdeklī vietas kājām ir pietiekami, taču garāka auguma cilvēkiem griesti šķitīs par zemu. Trijatā sēdēt aizmugurē ir iespējams, taču nāksies saspiesties. Bagāžnieka tilpums ir pieņemams, turklāt, ja rodas nepieciešamība, aizmugures sēdekļu atzveltnes var nolocīt.



Ja pie "Cruze" dizaina galvenokārt strādājuši korejieši, tad ar auto piekari darbojušies vācu inženieri no "Opel". Tādēļ nav nekāds brīnums, ka "Cruze" gaita ir eiropeiski stingra un precīza. Vairāk, nekā cerēts, iepriecina arī "Cruze" vadāmība. Neskatoties uz nedaudz sintētisko stūres pastiprinātāja darbību, vadāmība ir precīza un auto reakcijas saprotamas un adekvātas. Rezultātā pēc gaitas īpašībām "Cruze" ir galvastiesu pārāks par visiem iepriekšējiem korejiešu ševrolē. Patiesībā jāsaka, ka "Cruze" vadāmība un gaitas īpašības ir pat labākas, nekā kompaktklasē sedaniem pierasts, jo viss sportiskums šajā segmentā parasti tiek hečbekiem.



Pirmais degustētais auto bija aprīkots ar 1,8 l benzīna dzinēju un jaunu automātisko sešpakāpju pārnesumkārbu. Brauciens atklāja "Cruze" vājo vietu, un tā ir automātiskā pārnesumkārba - sešpakāpju "automāts" pārtur pārejas uz nākamo robu un kā negudrs griež 1,8 litru motoru, it kā kāds aiz pārskatīšanās būtu šeit pieskrūvējis vecu četru ātrumu kārbu no pagājušā gadsimta. Rezultātā kāda trešdaļa no 141 zirgspēkiem ar troksni aiziet garām riteņiem, un motora pieklājīgā jauda neatbilst reālajai dinamikai. Rāmai ripināšanai šim dzinēja un kārbas tandēmam varbūt nav ne vainas, bet 141 ZS jauda sola neaprobežoties ar ripināšanu, un tad nākas piedzīvot vilšanos, jo ātrumkārba neļauj motoram atraisīties. Tāpēc arī mūsu "Cruze" vidējais degvielas patēriņa rādītājs 7,9 l/100 km pārsniedza rūpnīcas uzrādītos 6,8 l/100 km.



Otrais degustētais "Cruze" bija aprīkots ar 2.0 l dīzeli un 5 pakāpju manuālo kārbu. Patīkami elastīgs un ņiprs visos režīmos. Tikai pilsētā strauji paātrināties ar 2 robu neizdodas, bet tā jau ir daudzu ar manuālo kārbu aprīkotu dīzeļdzinēju kaite, pie kā ir jāpierod. Toties uz šosejas Cruze nejūt ātrumu, un šoferītim sāk likties, ka visi pārējie braucēji knapi velkas. Taču, palūkojot spidometru, atklājas, ka pašam sanācis tā negribot uzspiest līdz „kriminālam ātrumam”130 km/h. Piekare energoietilpīga un vadāmība gana precīza. Vidējais patēriņš 7.5 l/100 km. Ar vienu bāku mums pietika visām garajām „jāņu brīvdienām”. Ikreizi iekāpjot auto, priecēja gaišas ādas salons un mūsdienās reti sastopama ekstra - jumta lūka ar 2 atvēršanas režīmiem. Brauc gandrīz kā ar cabrio un klimatkontroli ieslēdz tikai lietus laikā! Nudien, nevaru atrast šai mašīnai nopietnus pretargumentus...

"Chevrolet Cruze" vērtējums

Plusi: atraktīvs auto dizains gan no ārpuses, gan salonā, vienmērīga gaita, vilinoša cena.

Mīnusi: automātiskā ātrumkārba nav uzdevumu augstumos, īstam braukšanas entuziastam varbūt nedaudz pietrūks sportiskuma.



"Cruze" ir krietni kvalitatīvāks auto nekā tie, pie kuriem pieraduši līdzšinējie Chevrolet pircēji. Slavējams dizaineru darbs gan eksterjerā, gan interjerā, kā arī bagātīgs aprīkojums kompensē "Cruze" automātiskās ātrumkārbas tehnisko mazspēju. "Cruze" dizaina ziņā liek nobālēt pat dažiem Premium klases sedaniem. Un, ja izvēlēsies "Cruze" par savu ģimenes auto, tad radi un kaimiņi uzreiz ievēros, ka tev ir jauns auto. Cruze sākumcena modelim ar 1.6 benzīna dzinēju un manuālo kārbu ir 9678 Ls. Protams, arī šis Cruze sedans nav tik praktisks kāds būtu  hečbeks, taču vismaz dizaina ziņā ir tikpat sportisks. Pašlaik Chevrolet piedāvā tikai sedanu, bet vēlāk parādīšoties arī "Cruze" ar hečbeka tipa virsbūvi.

Degustētā "Chevrolet Cruze LT" 1,8 (A/T) cena ir 12527 Ls. Šķiet, ka optimālā "Cruze" modifikācija būs auto ar 2.0 litru 150 Zs dīzeli un ar manuālo piecpakāpju kārbu, kurš maksās 14333 Ls. Šķiet, ka ņemot vērā cenas/kvalitātes attiecību, "Cruze" varētu pat padarīt neuzticīgu dažu labu potenciālo skaistulītes "Opel Astra" klientu... Nez, vai šādu iespēju apsvēruši "General Motors" koncerna stratēģi?


 


 

Komentāri:

Leo - 26. augustā 2010 10:54

Krāsai ir ļoti liela nozīme. Balta "Krūzīte" izskatās dievīgi, bet zilā- pēc veca Ford. Papētīju pats šo auto "Adam Auto " salonā. Ģīmis atsit pēc 3 sēr BMW, bet dupsis 100% Honda Civic.
Salons gan - paprasts.

Viesis: Aston - 19. maijā 2011 21:33

Labs apraksts- vajadzēs viņu papētīt dabā.

Viesis: krossists - 27. maijā 2011 09:30

Ļoti glīts auto.

Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-