Alfa Romeo 159 SW degustācija

Pievienots: 15. jūlijā 2007 09:00 | Autors: Agnis Krauja | Komentāri: (0)

Alfa Romeo 159 gaitas īpašības Eiropas autopresē tiek raksturotas ar vārdu outstanding – izcilas, un arī mēs pārliecinājāmies, ka vadīt šo auto ir īsta bauda.

Alfa Romeo – mūsdienu globalizētajā, racionālajā, tehnokrātiskajā autopasaulē šis vārds skan kā mūzika... Tālajā 1910. gadā nelielo manufaktūru Milānā, kas tolaik būvēja licencētus automobiļus, nopirka itāļu uzņēmēju grupa un pārdēvēja par A.L.F.A. (Anonima Lombarda Fabbrica Automobili). Pašreizējo nosaukumu pēc Pirmā pasaules kara kompānijai deva Nikola Romeo, kurš 1915. gadā nopirka A.L.F.A.. Vairāk nekā 90 gadu ilgajā kompānijas pastāvēšanas laikā tai ir bijuši vairāki vadītāji, bet no 1987. gada Alfa Romeo pilnībā pieder koncernam FIAT. Alfas automašīnu trumpji vienmēr bijuši aizraujošs dizains un temperamentīga dvēsele. Jaunais vidējās klases modelis Alfa Romeo 159 debitēja 2005. gadā pavasarī Ženēvas auto izstādē. Jau no pirmā skata šās automašīnas misija kļūst skaidra – dizains iemieso to kaisli un stilu, ko jau izsenis tā gaida šīs itāļu markas cienītāji, jeb alfisti. Lai gan viss nosauktais piemita arī jaunā modeļa priekštecei – Alfa 156 – brīnišķīga izskata mašīnai ar fantastisku braukšanas prieku, tieši kvalitāte un uzticamība bija tas, kas neļāva tai iespraukties starp klases līderiem. Jaunās Alfa 159 radītāju mērķi ir ambiciozi – alfa met izaicinājumu vāciešiem arī tehnoloģisko risinājumu un kvalitātes jomā, saglabājot savus tradicionālos ieročus – dizaina un sportiskā gara pārākumu, jo modelis nav zaudējis neko no Alfa Romeo automobiļiem piemītošā rakstura un sportiskā gara, nedz arī nepārprotamo itāliski emocionālo stilu.

Dizains – ārpus konkurences

Alfa 159 ir pavedinoša jau no pirmā skata. Mūsdienās, kad franči mēģina pievilināt ar šokējošiem dizaina eksperimentiem, bet amerikāņi – ar draudīgiem sejas vaibstiem un pat vācieši cenšas no jauna definēt klasiskas dizaina vērtības, alfas vieglās, elegantās dizaina līnijas un proporcijas īstajiem estētiem ir kā svaiga ūdens malks tuksnesī. Slavenā itāļu dizainera Džordžeto Džudžaro radītajā Alfa 159 dizainā skaidri redzama pēctecība – no jebkura attāluma un no jebkura skatu punkta tā nepārprotami ir īsta Alfa! Priekšējā daļa ir tā, kas piešķir jaunajam mo-delim lauvas tiesu neatvairāmā šarma – klasiskā alfas vairoga un sešu apaļu lampu fantastiskā kombinācija piešķir mašīnai jau pa gabalu atpazīstamu seju, ko uz ceļa nevar sajaukt ne ar vienu citu. Bez tam šāda seja palīdz notušēt jaunās mašīnas garo, gājējiem sadursmes gadījumā draudzīgo degunu. Jaunā modeļa tēlā nevar nepamanīt vecākās māsas – 156. modeļa – ietekmes, tikai raksturīgais slēptais aizmugurējo durvju rokturis ir atgriezies ierastajā vietā. Alfas 156 modeļa sportvagons bija gandrīz tikpat skaists kā sedans un gandrīz tikpat ietilpīgs... Jā, tiešām, vecā sportvagona bagāžnieka tilpums bija mazāks nekā sedanam.



 Tagad jaunais 159 sportvagons lepojas ar to, ka ietilpībā pārspēj sedanu par 25 procentiem. Bez tam daudzi uzskata, ka šis sportvagons esot pat vēl glītāks par sedanu. Paskatoties uz auto profilu, nemaz negribas to saukt par par universāli vai vagonu. Parasti šādus auto sauc par SW – Station Wagon, un tie ir visai smagnējas konstrukcijas, bet alfa 159 ir Sportwagon ar uzsvaru uz Sport. Jo faktiski tā ir tā pati atraktīvā skaistule Alfa Romeo 159 ar lielāku bagāžas nodalījumu, kas tikai papildina dinamisko siluetu.

Salonā sportiska aura

Salons veidots tradicionālā Alfa Romeo stilā, un Alfa joprojām palikusi uzticīga sportiskam fīlingam. Viduskonsole ir pavērsta pret vadītāju, stūresrats klasisko sacīkšu automobiļu stilā un apdarē plaši pielietoti alumīnija paneļi, salonā radot nepārprotami sportisku garu. Nekādas ergonomiskas ekscentrikas, viss ir pakārtots braukšanas priekam. Alfa Romeo tiešām ir radīta savam vadītājam – elegantais panelis ar iedziļinātām mēraparātu skalām veidots tā, ka pasažieriem šeit ielūkoties nav ļauts – šādu stilu alfisti pazīst jau kopš 1969. gada modeļa Spider. Alfai nav atslēgas tradicionālā izpratnē. To iedarbina, ievietojot atverē tādu kā atslēgas breloku, tūlīt iemirdzas efektīgās mērinstrumentu skalas, un tad var piešķilt motoru ar starta pogu.

Standarta sporta sēdekļi nodrošina atzīstamu komfortu un sānu atbalstu, limuzīnu cienītājiem tie varbūt liksies par cietu, sporta kupeju faniem – nedaudz par augstu, tomēr jāatzīst, ka panākts saprātīgs kompromiss un sēdpozīcija ideāli sabalansēta starp stūri un pedāļiem. Automašīna, lai arī sportiska, nodrošina lielisku braukšanas komfortu arī garākiem pārbraucieniem. Ādas stūre un ātrumpārslēga rokturis tīkami iekļaujas plaukstās. Ātrumpārslēgs, šķiet, pareizo robu atrod pats – tik viegli un bez piepūles notiek pārslēgšanās.

Kopumā vadītāja vieta spēj pārsteigt ar liela auto sajūtu, taču aizmugurējo pasažieru vietās gara auguma braucēji tam varētu arī nepiekrist. Taču, ja aizmugurējiem pasažieriem vietas būtu daudz – vai tad tas vairs būtu sportvagons?



Protams, pieejams viss iespējamais aprīkojums, kurā bez adaptīvajiem lukturiem, lietus, krēslas un parkošanas sensoriem ietilpst laba Bose audiosistēma, trīszonu klimatkontrole, elektriski regulējami sēdekļi, kruīzkontrole, elkoņbalsts ar dzesējamu glabātavu un visbeidzot arī sava apvējošana aizmugurē sēdošajiem. Bagāžnieku iespējams atslēgt divos veidos: ar pogu, kas novietota salona griestos pie atpakaļskata spoguļa, vai nospiežot podziņu atslēgas brelokā. Bagāžas nodalījuma tilpums ir 445 kubikdecimetri, bet ar nolaistiem aizmugures sēdekļiem tas sasniedz 1235 dm3. Tomēr, kravas telpas rūpīgā nostrāde liecina, ka alfa šo auto jau sākotnēji iecerējusi kā prestižu mašīnu, nevis kravu pārvadātāju. Bagāžas nodalījuma grīdu klāj augstvērtīgs paklājs, abos sānos iestrādātas ērtas mantu kastītes ar hromētiem rokturīšiem, padomāts arī par bagāžas nostiprināšanas iespējām, nodalījuma apgaismojumu un slēpju lūku aizmugurējā sēdekļa atzveltnē. Aprīkojumā pieejami arī jumta treliņi alumīnija krāsā.

EuroNCAP testos Alfa Romeo 159 ieguvusi augstāko drošības novērtējumu – 5 zvaigznes. Mašīnai ir vesela virkne aktīvās un pasīvās drošības elementu, starp kuriem var atzīmēt astoņus gaisa spilvenus (tostarp arī gaisa spilvenus, kas aizsargā ceļus, un logu aizkarus), drošības jostu spriegotājus, aktīvos galvas balstus, kā arī dažādas elektroniskas sistēmas, kas noderēs ekstrēmās situācijās, piemēram, stabilitātes sistēmu VDC (Vehicle Dynamic Control) ar ABS, ASR, bremžu asistentu u.tml.  

Atlēta sirds un muskuļi

Lai gan daudzi alfisti jau pārāk ilgi sapņojuši par modernu aizmugures piedziņas alfu, jaunā premium modeļa platforma paredzēta tikai vai nu priekšpiedziņai, vai pilnpiedziņai. Mēs šajā degustācijā izmēģinājām abus variantus.



Kad pērnā gada aprīlī notika mūsu pirmais randiņš ar temperamentīgo itālieti, Alfa Romeo 159 bija aprīkota ar 2,2 litru četru cilindru dzinēju (185 ZS, 230 Nm), kas toreiz pēc mūsu subjektīvajām izjūtām uz ceļa likās gandrīz reaktīvs, tāpēc šoreiz pavisam īpašas emocijas izraisa tikšanās ar sērijas topmodeli Alfa 159 Q4, kas aprīkots ar 3,2 litru V6 benzīna dzinēju (260 ZS, 322 Nm) un pilnpiedziņu piedevām.  Leģendārais alfas V6 motors, kurš pirmo reizi parādījās 1980. gada modelī Alfa 6, tagad ir nodziedājis savu gulbja dziesmu un jaunajā 159. modelī to nomaina 3.2 litru tiešās iesmi-dzināšanas V6 ar speciāla dizaina cilindru galvām. Taču neaizmirstamā V6 skaņa, kas rodas, ieminot grīdā gāzes pedāli, ir palikusi!

Q–System Alfai ir tas pats, kas Audi – pazīstamais Quattro. Pilnpiedziņai vienmēr atradusies vieta Alfa Romeo topmodeļu piedāvājumā, un tāda ir arī jauniem modeļiem Alfa 159 un Brera. Alfa Romeo lepojas ar aktīviem braucējiem paredzētu pastāvīgu visu riteņu piedziņu ar Torsena diferenciāli, kas pēc vajadzības spēj sadalīt jaudas attiecību starp priekšējiem un aizmugurējiem riteņiem attiecībā no 22/78 līdz 78/22. Un lepnumam tik tiešām ir pamatots iemesls, jo šī Q4 pilnpiedziņas transmisija ir leģendārā 90. gadu sākuma ralliju čempiona Lancia Delta Integrale transmisijas evolūcija. Laikam lieki piebilst, ka šī pilnpiedziņa paredzēta cieta seguma ceļiem, jo mašīnas zemais klīrenss nekādos dziļos neceļos iebraukt neļauj.

Braucam!

Alfa 159 ir paliels moderns auto, tādēļ arī tam ir visai solīda masa, tomēr dzirkstošais temperaments uz ceļa par to nekādi neliecina. Ne velti Alfa Romeo 159 gaitas īpašības Eiropas autopresē tiek raksturotas ar vārdu outstanding – izcilas, un arī mēs pārliecinājāmies, ka vadīt šo auto ir īsta bauda. Lieliska, asa un precīza stūre – tikai 2,3 apgriezieni, kas apveltīta ar dabiskām atbildes reakcijām. Mašīnas uzvedība uz ceļa ir gana sportiska, tomēr panākts teicams kompromiss ar komfortu un gaitas līganumu.

Alfa 159 uz ceļa nodrošina apskaužamu dinamisko komfortu visdažādākajos apstākļos. Braukšana relaksētā mierīgā kruīza režīmā notiek klusu un līgani. Akseleratora pedāļa gājiena diapazons ir plašs – ja nemin grīdā, šis sportiskais auto uzvedas gandrīz kā vienkāršs ģimenes vāģis. Bet atliek tikai piespiest, un parādās tas, ar ko jau izsenis slaveni Alfa Romeo automobiļi. Pamēģini tikai vienreiz iemīt gāzi grīdā un atmodināt snaudošo zvēru, pēc tam būs grūti atgriezties likumīgajos noteikumu rāmjos! Piekare fantastiski uzvedas lielākos ātrumos – auto burtiski pielīp pie ceļa. Taču, lai kā Alfas piekare censtos absorbēt tradicionālos Latvijas ceļa negludumus, braucējiem tie nevar palikt nepamanīti, tādēļ izskan arī pa kādam skarbākam vārdam satiksmes ministra virzienā, taču, kad izdodas sameklēt vienu no nedaudzajiem ceļa posmiem, kura segums ir Eiropas līmenī, Alfa burtiski raujas lidojumā, pat 150 km/h tai liekas par maz, bet pasažieri ātrumu nejūt, 120 km/h tiem liekas kā 90… Un, kad tu atklāj, cik ātri un droši vari traukties virāžās, vairs negribas no šā auto šķirties.



Pilnpiedziņas topversija nekādi neizceļas uz pārējo Alfa 159 modeļu fona, tikai diskrēta nozīmīte Q4 auto aizmugurē to atšķir no 2.4 JTDm dīzeļa. Jaunā Q4 raksturs vairs neesot tik skarbs kā alfas agrākajiem topversiju asfalta spridzekļiem, un tas nozīmē vairāk komforta uz ceļa. Ne stūre, ne bremzes nav pārlieku asas, automašīnas uzvedība ir tieši atkarīga no vadītāja. Jaudīgais 3.2 litru 260 ZS motors kopumā ir diskrēti kluss, tomēr arī kruīza režīmā tā klātbūtne ir nepārtraukti jūtama un dzirdama, bet kārtīgi ieminot grīdā, tas ierēcas kā īsts sacīkšu zvērs, un šī skaņa ikviena auto entuziasta ausīs skan kā mūzika. Degvielas patēriņš vidēji 12.3 l/100km mašīnas sniegtajam dinamiskajam komfortam ir atbilstošs. Nu, bet ja bieži vēlēsies izjust – kā tas ir 0–100 km/h 7 sekundēs, patēriņš sasniegs pat 18.6 l/100 km. Braucot ar Q4 līdz Jūrkalnei dinamiskā režīmā, paļaujoties uz sešpakāpju automātiskās kārbas piedāvāto pārnesumu izvēli, sapratām, ka par braukšanas baudu, tāpat kā par jebkuru citu baudu, ir jāmaksā – šoreiz ar degvielu...  Atpakaļceļā braucām maksimāli ekonomiskā režīmā – manuāli centāmies cik vien iespējams izmantot 6. pārnesumu, rezultātā sanāca apmēram uz pusi mazāks degvielas patēriņš, apmēram 9 litru/100km robežās.

Otra degustējamā Alfa 159 SW arī ir apveltīta ar visu pieminēto šarmu, tikai ar to atšķirību, ka šis auto gan cenas, gan degvielas patēriņa ziņa ir tuvāk tautai. 2.4 litru piecu cilindru turbodīzelis nodrošina iespaidīgu 200 ZS jaudu.

Par spīti pastāvīgai jaudas klātbūtnei, dīzelis ir arī ekonomisks – vidējais patēriņš – 7 litri/100 km. Lielisks braukšanai relaksētā kruīza režīmā. Tomēr, braucot ar dīzeli un manuālo kārbu jāatceras viena lieta – kamēr nav pieslēgusies turbīna, pie maziem apgriezieniem nekāds dinamiskais starts otrajā pārnesumā nesanāks. Šajā ziņā pateicīgāka ir automātiskā kārba, kas pati māk izvēlēties atbilstošu robu.

Bet, kad vēlamies dinamiskāku braukšanu, atklājam cik ļoti Alfas dīzelim patīk augstāki apgriezieni. Uzspiežam uz gāzes, un auto aizlido, paātrinājums 0–100 km/h 8,6 sekundēs! Apdzīšana uz šosejas notiek viegli, kā rotaļājoties. Tā vien šķiet, ka alfa labāk jūtas, ja tai liek braukt 100–120km/h, nevis dienišķajos 90/50/90 km/h. Automašīnas uzvedība uz šosejas pieminētajos ātruma režīmos jūtami neatšķiras no augstāk aprakstītās 159 Q4, piln-piedziņas priekšrocības sāk izpausties tikai uz grantenieka vai autobāņa režīmos uz slapja asfalta.

Vērtējums

Cilvēki, kuri parasti izvēlas Alfa Romeo, nepērk mašīnu tāpat vien – tā ir apzināta izvēle, viņi ir patiesi šā auto fani. Tagad itāļiem izdevies veiksmīgi apvienot īsto alfas garu un stilu ar vācu mašīnām piemītošo solīdo pamatīgumu, radot iekārojamu auto ne tikai zvērinātiem alfistiem. Šis ir pilnīgi jaunas ideoloģijas auto – paralēli dizainam un braukšanas baudai īpaša vērība pievērsta drošībai un kvalitātei.

Par spīti visnotaļ nopietnai ietilpībai un praktiskumam, šis sportvagons tomēr uzskatāms vairāk par dzīvesstila auto nekā par pārvadātāju. Sēžot pie stūres, tu momentā aizmirsti par vagonu, un paliek tikai sports – šai alfai sportisks braukšanas stils piestāv tikpat lielā mērā kā jebkurai citai. Braukšanas ziņā šis auto mums sniedza vairāk baudas par jebkuru citu universāli, ko esam iepazinuši savos degustācijas braucienos. Lieliski vadāms, dinamisks un stabils uz ceļa, Alfa Romeo 159 Sportwagon varētu kļūt par ne viena vien automīļa sapņu spēkratu. Un tas nozīmē, ka ikvienam braukšanas entuziastam, kam nepieciešams universālis, šo mašīnu noteikti iesakām ierakstīt vēlamo modeļu izvēles sarakstā. Tikai jāņem vērā, ka Alfa vairāk piestāv romantiķim, nekā praktiskajam latvietim, jo elegantajā bagāžas nodalījumā iederas rozes un vīns, nevis kartupeļu maisi.

 

Degustēto automašīnu cenas:

Alfa Romeo 159 SW 3.2 4X4 – 43479 EUR Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTD – 35192 EUR

06.07(125)

Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-