„Škoda Fabia” un „Kia Cee’d”

Pievienots: 6. jūlijā 2007 17:54 | Autors: Agnis Krauja | Komentāri: (1)

„Autoinfo” eksperti pievērsās vieglo automobiļu demokrātiskajam cenu segmentam, kas arī pie mums, par spīti visām Latvijas ceļu īpatnībām, ar katru gadu kļūst arvien populārāks, un apskatīja jaunākos tirgus dalībniekus mazajā un kompaktklasē – „Škoda Fabia” un „Kia Cee’d”. 

Jaunais „Fabia” modelis savu pasaules prezentāciju piedzīvoja šāgada martā notikušajā Ženēvas autoizstādē. Oficiāla jaunās „Škoda Fabia” prezentācija Latvijā notika Rīgas autoizstādē „Baltic International Motorshow Riga 2007”. Jaunais „Fabia” ir atšķirīgs – jauns dizains, kam par paraugu ņemti „Roomster” sejas vaibsti, lielāki gabarīti, plašāks un kvalitatīvāks salons, kā arī modernizēti dzinēji.

Jaunais modelis „Kia Cee’d” debitēja 2006. gada rudenī Parīzes autoizstādē kā kompaktklases pārstāvis. Šis ir pirmais „Kia” modelis, kas tiek ražots Eiropā, turklāt tas izstrādāts, ņemot vērā tieši eiropiešu patērētāju vēlmes. „Cee’d” eksterjerā un interjerā nav nekādu ekstravagantu dizaina risinājumu, taču kopumā tas ir kļuvis ne tikai par visu laiku glītāko „Kia” markas automobili, bet arī par vienu no glītākajiem kompaktklases modeļiem vispār.

 „Škoda Fabia”

Vēl 2000.gada sākumā Rietumeiropā par čehu autiņiem stāstīja anekdotes, nu gluži kā pie mums par “zapiņiem”. „Škoda Fabia” ir modelis ar kura palīdzību „Volkswagen” grupai izdevās nostiprināt čehu autoražotāja reputāciju. Faktiski pēc „Fabia” parādīšanās visas šīs anekdotes uzreiz kļuva bezcerīgi novecojušas. Pirmā „Škoda Fabia” tika prezentēta 1999. gada Frankfurtes autoizstādē, bet no 2004. gada septembra tika uzsākta modernizētās „Škoda Fabia” tirdzniecība ar atjaunināto dizainu un paplašinātām komplektācijas iespējām. Modelis bija pieejams trīs virsbūves variācijās – hečbeks, sedans un universālis. Modeļu gammas topversija – „Škoda Fabia RS” ar 130 zirgspēku turbo dīzeli un sešpakāpju mehānisko pārnesumkārbu – bija pirmais sporta auto ar dīzeļdzinēju. Pirmās paaudzes „Fabia” no ražošanas līnijas tika noņemta pavisam nesen. Tā kopumā tika ražota septiņus gadus. Pamatā šim auto ir „VW Polo” platforma, bet pēc pārdošanas rādītājiem „Fabia” apsteidza „Polo”. „Fabia” ir plašāka par iepriekšējo „Polo”, un tās cena ir zemāka, tajā pašā laikā automašīna ir gana labi aprīkota. „Fabia” iemantojusi autobraucēju cieņu ar to, ka labi turas uz ceļa un ir viegli vadāma gan pilsētā, gan ārpus tās, auto izceļas ar labām bremzēm un ļoti precīzu pārnesumkārbu, dzinēji ir ekonomiski, un servisa izmaksas nemēdz radīt lielas galvassāpes.

 Dizains

 Jaunais „Fabia” modelis no priekšgājēja būtiski atšķiras ar vizuālo tēlu, kurā izmantoti tie paši dizaina elementi, kas pagājušā gadā prezentētajā „Škoda Roomster” kompaktvenā. Automobiļa siluets kļuvis manāmi asāks, dinamiskāks, būtiski mainījies automobiļa priekšgals – dekoratīvās radiatora restes un lukturi. No „Fabia” iepriekšējā modeļa diezgan biezās hromētās radiatora apmales pāri palikusi tikai viena līstīte vertikālo režģa plāksnīšu augšpusē. Lukturu forma kļuvusi modernāka, sarežģītāka – to bloki iespiedušies motora pārsegā un apliecas automobiļa stūriem. Virzienrādītāju atrašanās lukturu virspusē piešķir „Fabia” izskatam nedaudz asuma.

 Jaunais modelis ir nedaudz šaurāks, augstāks un garāks par priekšteci, tāpēc kopumā vizuāli tas rada mazāka auto iespaidu. Lai arī uzlūkojot jauno „Fabia”, neatrast tādas dizaina odziņas, kādas piedāvā „Corsa”, „Peugeot 207” vai „Punto”, jāatzīst, ka jaunā „Fabia” ir izteiksmīgāka par veco, galvenokārt jau lielo, no mikrovena „Roomster” patapināto lukturu dēļ. Taču aizmugurē viss izskatās pazīstami ar tradicionāliem lukturiem, kas iedegas burta C formā, tāpat kā lielajai māsai „Octavia”. Uzlūkojot „Fabia” iesāņus no aizmugures, tā nedaudz atgādina „Suzuki Swift”. Bet pašreizējais „Swift” modelis jau nodēvēts par japāņu „Mini”, tātad „Škodai” ir izredzes kļūt par čehu „Mini”, kā nekā viens no „Fabia” krāsojuma variantiem paredz iespēju dabūt automašīnu ar baltu jumtu. Kopumā „Fabia” krāsu gamma ir plaša un bez pasteļtoņiem ietver arī spilgtas krāsas.

 Kāpjam iekšā

Ārējam izskatam par spīti, „Fabia” ir visietilpīgākais mazauto, lielā mērā pateicoties par 47 mm paaugstinātam jumtam.

„Fabia” salons izskatās pazīstams ar „VW” grupas automobiļiem raksturīgo kārtību it visā. Šis jaunais interjers pārspēj pat esošo „Polo”. „Roomster” un „Fabia” ir pirmie automobiļi uz jaunās „VW” mazauto platformas, to interjeriem nav priekšteča. Apdares materiāli ir kvalitatīvi un mazās klases automašīnai pat ļoti labi, kaut redzams, ka galvenais uzsvars ir likts uz izturību, nevis greznību. Elektronika un infodisplejs panelī ir tieši kā „Volkswagen”, taču apdares materiāli nedaudz lētāki. Lai gan masīvais panelis un šaurais vējstikls priekšā sēdošiem rada tādu kā saspiestības sajutu, tas nenozīmē, ka viņiem ir mazāk rūmes kā konkurentu spēkratos. Apsēžoties pie stūres, kas regulējama dziļumā un augstumā, atklājam, ka sēdekli var noregulēt tā, ka pat cilvēks ar augumu 1,88 m var sēdēt kā cilvēkam pieklājas, tikai dinamiski izbraucot līkumus, varētu vēlēties labāku sānu atbalstu. Starp priekšējiem sēdekļiem novietots regulējams elkoņbalsts, bet sniedzoties pēc ātrumkloķa, tas ierobežo rokas kustību, tā, ka nākas piepūlēt plaukstas locītavu. Protams, vienmēr pastāv iespēja elkoņbalstu nolocīt un par to aizmirst.

Ja pie stūres sēž gara auguma cilvēks, tad aiz viņa pietiek vietas tikai pusaudzim. Lai arī visi slavē „Fabia” par tā ietilpību, četri normāla izmēra cilvēki vienlaikus šajā auto var pārvietoties ne pārāk garā ceļojumā. Tomēr sēdekļa atzveltne ir diezgan stāva, un garākā ceļā nosēdēt vairs nevar. Aiz atzveltnes atrodas bagāžnieks, kas pieaudzis par 40 litriem un tagad ir lielākais savā klasē – 300 litru. Un, ja aizmugurējā sēdeklī neviens nesēž, to var salocīt un iegūt vairāk nekā kubikmetru lielu bagāžas telpu.

Aprīkojuma ziņā tagad „Fabia” ir starp klases līderiem. Taču lētākajam bāzes modelim augšējā cimdu kastīte („Fabia” tagad ir divas cimdu kastītes) atstāta bez vāciņa, lai maksimāli nosistu cenu. Komplektācijā „Ambiente” ir labāks aprīkojums, disku bremzes uzstādītas arī aizmugurē, bez tam spoguļi un durvju rokturi ir virsbūves krāsā, un cimdu kastīte ar vāciņu, kā pieklājas. Bet automātiska klimata sistēma „Climatronic” un kruīzkontrole ir standartaprīkojums, sākot ar izpildījumu „Elegance”. Jaunajam modelim ir arī vairāki jaunievedumi aktīvās un pasīvās drošības jomā – lieli sānu drošības spilveni, lukturi, kas spēj mainīt pagrieziena leņķi līdz pat 15 grādiem, kā arī auto ir padarīts drošāks gājējiem, lai sadursmes gadījumā tie ciestu pēc iespējas mazāk.

 Braucam

Lai gan dzinēji jaunajai „Škoda Fabia” nāk mantojumā no iepriekšējās, tie ir modernizēti, katrs ieguvuši papildu zirgspēkus un labākus parametrus. Pieejamie dzinēji – divi trīscilindru 1,2 litru HTP benzīna dzinēji, kas atšķiras galvenokārt ar jaudu (44 un 51 kW), kā arī divi 1,4 un 1,6 litru četrcilindru benzīna dzinēji ar 63 un 77 kW jaudu. Savukārt dīzeļdzinēju gammu veido divi 1,4 litru

trīscilindru turbo dīzeļi (51 un 59 kW) un viens četrcilindru 1,9 litru TDI motors ar 77 kW jaudu. Japiebilst, ka jau iepriekšējās paaudzes dzinēji atšķīrās ar ievērojamu degvielas ekonomiju – savulaik austrietis Gerhards Platners uzstādīja minimālā degvielas patēriņa rekordu ar „Škoda Fabia”, kas aprīkots ar standarta 1,4 litru dīzeļdzinēju, uz 100 nobrauktiem kilometriem patērējot tikai 2,5 litrus dīzeļdegvielas. Rekords ir apstiprināts un iekļauts Ginesa rekordu grāmatā.

 Mūsu degustācijas auto esošais lielais 1.9 TDI 105 zirgspēku dīzelis ļauj pieklājīgi braukt arī tādām lielākām automašīnām kā „Octavia”, tādēļ mazā „Fabia” raujas uz priekšu ar pārliecinošu dinamiku, un šķiet, ka gaitā bez pūlēm izkonkurētu „Fabia” ar tāda paša tilpuma benzīna dzinēju. Piekare ir uzlabota vecās „Fabia” konstrukcija, kas savas līdzsvarotības dēļ jau iemantojusi solīdu reputāciju. Piekare tomēr vairāk orientēta uz komfortu un ir diezgan mīksta, tomēr teicama stabilitāte un vadāmība nodrošina sportisku braukšanas prieku, tikai straujos pagriezienos jācenšas neizšļukt no sēdekļa. Braucot ar „Fabia”, rodas sajūta, ka atrodies lielākā auto, arī klasiskā priekšpiedziņas sajūta nav izteikta, stūre neraujas ārā no rokām. Ātrumkārba piemērota dinamiskai braukšanai pilsētā. „Fabia” vadītājam sniedz lielisku pedāļu informatīvo sajūtu, lai gan cilvēkam ar 45 izmēra apaviem varētu likties, ka sajūga un bremžu pedāļi novietoti pārāk tuvu. Uzgāzējot, salonā labi dzirdams dobjais dīzeļdzinēja troksnis, bet ārpusē dzinējs par savu klātbūtni uzstājīgi atgādina arī darbodamies tukšgaitā. Ceļa un pretvēja trokšņi netraucē, bet braukšanu ietekmē spēcīgs sānvējš. Jāpiebilst, ka „Fabia” ir starp vieglākajiem mazās klases autiņiem, vēl vieglāks tikai „Punto”. „Škoda Fabia” 1.2i sākuma cena ir 9150 eiro.

 Vērtējums

 „Škoda Fabia” – kvalitatīvs un ekonomisks mazgabarīta auto cilvēkiem, kuri novērtē neliela, komfortabla, viegli vadāma, bet ietilpīga auto priekšrocības, īpaši pilsētas vidē. „Fabia” spēj iepriecināt gan ar teicamu ergonomiku, gan pārdomātiem tehniskiem risinājumiem, gan augstvērtīgu apdari. Lai arī jaunais Fabia modelis nav radījis tādu revolūciju kā iepriekšējais, kārtējo reizi čehiem izdevies radīt auto ar kārdinošu cenas/vērtības attiecību. Un tādi trumpji kā lielākā ietilpība savā klasē, solīds interjers un nevainojama uzvedība uz ceļa – ļauj prognozēt, ka ar šo konkurentu mazajā klasē būs nopietni jarēķinās visiem.

 Kia Cee’d

Korejas autoražotāji pēdējā laikā strauji iekaro Eiropas automobiļu tirgu. „Kia Motors Corporation” izveidota 1944. gadā. Tagad „Kia Motors” ir viens no straujāk augošajiem autoražotājiem pasaulē – 12 valstīs izvietotās 15 rūpnīcās gadā tiek saražots vairāk nekā miljons automobiļu. Ļoti iespējams, ka jaunais modelis ar īpatnējo nosaukumu „Cee’d” vēl vairāk uzlabos „Kia” tirdzniecības rādītājus, jo automobilis tiešām ir uzskatāms par nopietnu spēlētāju tā sauktajā golfa klasē.

„Kia Cee’d” patiesībā Koreju nemaz nav redzējis. Jaunais auto konstruēts Eiropā un tas paredzēts tieši eiropiešiem. „Kia Cee’d” tiek ražots nesen uzbūvētajā Žilinas rūpnīcā Slovākijā. Jocīgais vārds „Cee’d” esot veidots kā salikums no burta C, kas apzīmē C segmentu jeb kompaktklasi, un saīsinājuma ED (European Design). 

 Dizains

 Pēdējos gados Korejiešu autoražotāju piedāvājumā izteikti lētie modeļi sāk izzust, un tos pamazām aizstāj labāki auto, kuri jau ir pievilcīgi pircējam ar dizainu, ne tikai ar cenu. Pirmā bezdelīga šajā virzienā pirms dažiem gadiem bija „Lacetti”, bet tagad jaunais „Cee’d” ir spēris plašu soli tālāk.

„Kia” arvien lielāku uzmanību pievērš dizainam. Visas „Kia” dizaina komandas Frankfurtē, Losandželosā, Tokijā un Namjangā, Korejā turpmāk vadīs kādreizējais „Audi” un „VW” galvenais dizaineris Peters Šreijers, kas ir pazīstamo modeļu „VW Beetle” un „Audi TT” autors.

Modeļa „Cee’d” dizains un tehnika izstrādāta Eiropā, ņemot vērā eiropiešu vēlmju skrupulozu analīzi. „Cee’d” dizains ir vāciski atturīgs – glīts, ar pareizām proporcijām. 4,2 metrus garais auto detaļās vizuāli nedaudz atgādina vairākus populārus šīs klases modeļus – „Toyota Corolla”, „Mazda 3”,

„VW Golf”, taču kopskats izdevies tiešām harmonisks. Kopumā „Cee’d” izskatu var saukt par visai atturīgu, bet patīkamu, un šis auto var bez kautrēšanās noparkoties stāvvietā blakus jebkuram no konkurentiem. Var just, ka korejieši centušies radīt tieši vidusmēra eiropietim tīkamu auto, iztiekot bez riskantiem dizaina eksperimentiem. 

 Kāpjam iekšā

„Cee’d” salonā viss ir solīdi un konservatīvi. Galvenais interjera akcents ir priekšējā paneļa viduskonsole, bet mērinstrumentu panelis veidots vienkāršā stilā. Par salona apdares materiāliem un montāžas kvalitāti izvēlīgajiem eiropiešiem nebūs kur piesieties; pat bāzes versijai interjers ir pārsteidzoši kvalitatīvs; augusi automobilī izmantoto materiālu un montāžas kvalitāte, kā arī komforta un drošības aprīkojums. Detaļu savienojumi nostrādāti rūpīgi, vairākums salona paneļu ir mīksti un patīkami uz tausti. Stūre regulējama ne tikai vertikāli, bet arī dziļumā, un jau standarta komplektācijā ir multifunkcionāla – audio sistēmas vadība iespējama no stūres. Arī par ergonomiku nav piemirsts — infocentrs ir pārskatāms un informācija viegli pieejama, audiosistēma un klimata regulēšana raizes nesagādā.

Kā jau tas šodien kompaktklasē pieņemts, „Cee’d” salonā ir gana liels plašums ne tikai priekšā sēdošajiem, bet arī pasažieriem aizmugurē. Salona lietderīgo telpu vēl vairāk palielina priekšējo sēdekļu paceltais novietojums. Kaut kas pa vidu starp klasiski zemu sēdēšanu un minivenu stāvo pozīciju. Stūres regulēšana dziļumā un augstumā, kā arī vadītāja sēdekļa augstuma regulēšanas iespēja ļauj ērti iekārtoties ikvienam. Sēdekļi ir izveidoti ar labu, augumu fiksējošu profilu. Braucēju ērtībām ir 12V kontakts, kas izvietots viduskonsoles apkašā – pelnu traukā.

Salonam ir laba skaņas izolācija, jo tukšgaitā dzinēju tikpat kā nedzird, arī braucot salonā ir necerēti zems trokšņu līmenis. Taču ātruma diapazonā, kas pārsniedz 100 km/h, troksnis tomēr mazliet pieaug.

Aprīkojums „Cee’d” ir pat nedaudz labāks, kā to varētu gaidīt no budžeta klases automašīnas. „Cee’d” tiek piedāvāts divos aprīkojuma līmeņos – LX un EX. Komplektācijas līmenis LX ir zemākais, bet arī tas nav pavisam pliks – ir gaisa kondicionieris ar cimdu nodalījuma dzesēšanu, visi iespējamie gaisa spilveni, CD atskaņotājs ar vadību no stūres, salona gaisa filtrs, imobilaizers, centrālā atslēga un elektriski priekšējie stikli. EX versijā ir gan klimata kontrole, gan lietie diski, gan USB pieslēguma vieta audio sistēmai.

 Praktiska pielietojuma ziņā „Kia Cee’d” ir nevainojams – pietiekami ietilpīgs 340 litru bagāžnieks, kura tilpumu var palielināt uz otrās rindas sēdekļu rēķina. Aizmugurējais sēdeklis dalās 60/40 proporcijā, un ar pilnībā nolocītiem aizmugurējiem sēdekļiem iespējams iegūt 1300 litru lielu bagāžas telpu ar gludu grīdu. Starp priekšējiem sēdekļiem atrodas pēc skata ļoti praktiska mantu glabātuve, taču neiesakām tur samest sīkus priekšmetus, atslēgas un vispār vērtīgas mantas, jo šī “pandoras kastīte” faktiski ir bez dibena, tās apakšējo daļu sedz tikai plāns ieliekams paklājiņš, zem kura atrodas caurums, kurā tad jūsu mantas var arī sabirt un kļūt vairs nesasniedzamas… 

 Braucam

„Cee’d” mazākais 1,4 litru benzīna dzinējs ir pilsētas satiksmē visnotaļ pietiekams – tas spēj attīstīt 109 zirgspēku jaudu. Vēl ir pieejami divi 1,6 litru spēka agregāti – benzīnnieks ar 122 ZS jaudu un 90 ZS dīzelis.

Vēlāk parādīsies arī divlitru 143 ZS benzīna motors un divlitru 140 ZS dīzelis. Visi pašlaik pieejamie dzinēji tiek komplektēti ar labu piecpakāju ātrumkārbu ar visnotaļ precīzu kulisi, bet sieviešu izvēlei ar 1,6 l un 2,0 l benzīna motoriem pieejams arī lēnīgs četrpakāpju automāts.

Mūsu degustējamo auto uz priekšu dzen 1,6 CRDi dīzeļdzinējs, kas pie 4000 apgriezieniem dod 90 zirgspēkus. Dinamika no 0 līdz 100 km/h – 13,8 sekundes liecina, ka motors nav sprinteris, bet jaudas un spēka labs sabalansējums par kūtrumu neliek sūdzēties, taisni otrādi – reālā pilsētas satiksmē šis auto daudzus spēj pārsteigt ar savu zvērīgi dinamisko kampienu. Arī uz šosejas dinamika ir gana pietiekama, lai pārliecinoši veiktu apdzīšanas manevrus. Bez tam šis dīzelis pārsteidz ar savu ekonomiskumu, ražotāja uzrādītais vidējais degvielas patēriņš ir 4,7 l/100 km, bet mēs divās dienās spējām nobraukt tikai pusi no 53 litru degvielas bākas.

„Kia Cee’d” konstruēts uz pilnīgi jaunas platformas, arī piekare veidota no jauna. Var just, ka gaitas īpašības automobilim veidotas pēc vidusmēra eiropieša gaumes – „Cee’d” ir gana stingra gaita pilsētas satiksmē, bet, pieaugot ātrumam, tā kļūst mīkstāka.

 Manevrējot kopējā satiksmes plūsmā, atļautajās ātruma robežās viss notiek viegli un precīzi. Taču, tiklīdz mēģinām izpildīt ar “sīdu” grūtākus braukšanas vingrinājumus, vadāmība vairs nevieš uzticību – virsbūve ir pietiekami stingra, bet balstiekārta šādai pārmēru sportiskai braukšanai nav gatava. Asākos līkumos liekas, ka saķere ar ceļu var zust jebkurā brīdī. Labāko iespaidu diemžēl neatstāj stūres pastiprinātājs – ierindas braukšanas režīmos tam nav nekādas vainas, taču kritiskās situācijās izpaužas pastiprinātāja samākslotais reaktīvais pretspēks, un dinamiski braucot lielākā ātrumā, uz to nevar pilnībā paļauties. Toties labā ziņa ir tāda, ka „Cee’d” ir ļoti asas bremzes.

„Kia Cee’d” sākuma cena ir 12900 eiro. Garantiju par auto ilgmūžību uzņēmusies pati rūpnīca – pirmo reizi septiņu gadu vai 150 000 km nobraukuma rūpnīcas garantija tiek piedāvāta dzinējam un ātrumkārbai, bet pārējiem automobiļa mezgliem un detaļām garantija ir pieci gadi. Tādu uzticamības avansu nepiedāvā neviens cits ražotājs. Tagad konkurenti brīnās – kā korejieši spēs šīs nopietnās saistības pildīt.

Vērtējums

„Kia Motors” lēmums mainīt tikai trīs gadus ražoto kompaktklases modeli „Cerato” liecina par nopietniem Eiropas iekarošanas plāniem. Salīdzinājumā ar „Cerato”, jaunā „Cee’d” starta cena faktiski nav palielinājusies. Toties ir augusi automobilī izmantoto materiālu un montāžas kvalitāte, kā arī komforta un drošības aprīkojums. Veidojot šā modeļa ārējā izskata, salona un stila elementus, izmantoti augstākie Eiropas standarti. Korejieši uzskata, ka šis jaunais C segmenta modelis ir ievērojams pagrieziena punkts kompānijas vēsturē. Pašlaik pārdošanā ir tikai „Cee’d” piecdurvju hečbeks, bet šā gada septembrī Parīzē „Kia” gatavojas parādīt arī „Cee’d” universāli, un „Pro_cee’d” sportiskais trīsdurvju hečbeks, par kuru priekšstatu varēja gūt no konceptauto „Pro Cee’d”, 2007. gada decembrī kļūs par trešo „Cee’d” saimes modeli.Ar jauno „Cee’d” patērētājiem Eiropā tiek piedāvāts kompakts ģimenes automobilis, kam ir laba cena un izteikti mūsdienīgs izskats. Iespējams, ka šis auto nav savas klases līderis pēc kāda viena atsevišķa kritērija, bet pilnīgi visos rādītājos tas ir konkurētspējīgs ar kompaktklases labākajiem standartiem.

 

Degustēto auto cenas

„Škoda Fabia” 1.9 TDi Elegance – 14 660 eiro   „Kia Ceed” 1.6 CRDi LX – 15 090 eiro

 5.07(124)

Komentāri:

Viesis: jjkoapmhd - 26. oktobrī 2011 00:50

y9ieFd <a href="http://jfdxoedykwcg.com/">jfdxoedykwcg</a>, [url=http://klwwznseclwe.com/]klwwznseclwe[/url], [link=http://dpudbqmsfntg.com/]dpudbqmsfntg[/link], http://nmtlkppddxon.com/

Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-