Opel Zafira un Mazda 5

Pievienots: 21. jūnijā 2006 17:45 | Autors: Agnis Krauja | Komentāri: (0)

Kompromiss ir visa mūsu dzīve. Kompromiss starp vēlmēm un iespējām. Un, ja kāds apgalvo, ka spēj realizēt ikvienu savu vēlmi. 

Kompromiss ir visa mūsu dzīve. Kompromiss starp vēlmēm un iespējām. Un, ja kāds apgalvo, ka spēj realizēt ikvienu savu vēlmi, tad viņam vienkārši pietrūkst iztēles. Pievēršoties automašīnām, mūsu vēlmju iemiesojums varētu būt eleganta sporta kupeja vai karstais hečbeks, bet praktiskā dzīve diktē nepieciešamību pēc transportiera vai vismaz pikapa. Autoražotāji apgalvo, ka kompromiss starp šīm abām galējībām atrodams kompaktvenu segmentā, kurā kopējais pārdošanas apjoms pēdējos piecos gados ir pieaudzis par 60%. Starp citu, pērn tika pārdoti aptuveni 1,4 miljoni šādu auto. Šķiet, ka Latvijā kompaktvenu bums vēl tikai priekšā, bet Autoinfo izvēlējās degustācijai divus jaunākos tirgū piedāvātos modeļus: otrās paaudzes Opel Zafira (21650 eiro) un jauno Mazda 5 (20620 eiro). Abi auto tika piedāvāti ar vidējo aprīkojuma līmeni, atšķīrās tikai dzinēji. 

Kopš 1999.gada, kad Opel izlaida firmas vēsturē pirmo vienapjoma auto uz masu produkcijas modeļa Astra bāzes, šādi automobiļi saradušies kā sēnes mežā pēc rudens lietus. Tomēr jāatceras, ka pirms gadiem sešiem Zafira bija pirmais auto, kura trešo sēdekļu rindu nebija jādemontē, lai iegūtu papildus vietu bagāžai – revolucionārā Flex7 sistēma toreiz bija absolūts jaunums. Ne velti Zafira ir iemantojusi tik plašu popularitāti un joprojām uzticami kalpo kā taksometrs Berlīnē un citās Vācijas pilsētās.

Pilnīgi jaunās otrās paaudzes „Opel Zafira” modeļa oficiālā prezentācija notika Ženēvas autoizstādes ietvaros. Zafira ārējais izskats ne ar ko nepārsteidz, lai gan salīdzinot ar veco modeli,  kvalitatīvais un imidža lēciens ir liels. Jaunās Zafira dizains kļuvis līdzīgs savām māsiņām - jaunās paaudzes Astrai un Merivai. Pēc izmēriem Zafira būtiski neatšķiras no vecā modeļa, tomēr komforta līmenis salonā tagad ir stipri augstāks.

Starp citu, Ženēvas autosalonā atjauninātā minivena Zafira prezentāciju papildināja arī modifikācija OPC ar 240 Zs jaudu.

OPEL Zafira OPC apvienots Zafira praktiskums ar dinamisku tehnisku risinājumu, rezultātā uzbūvēts Eiropas ātrākais minivens, nezaudējot nevienu no Zafira praktiskajām īpašībām!

„Mazda” minivenu modeļu virknē „Mazda5” aizstāj „Premacy”. „Premacy” debitēja 1999. gadā, un kopš tā laika visā pasaulē ir pārdots apmēram 330 000 šo automašīnu. Lai arī viegli braucams, praktisks un vispusīgs, kompaktvens Mazda Premacy uz jauno modeļu fona šodien izskatās pēc tēvoča no laukiem. Sākot ar septembri tā vietā nāk Mazda5 - ietilpīgs un pārdomāts vienapjoma auto septiņiem pieaugušiem pasažieriem. Lai gan Mazda5 ir par 20 cm garāka nekā Premacy, tā ir un paliek automobilis no kompaktklases. Pēc izmēriem Mazda5 ir gandrīz vienāda ar jauno Opel Zafira. Taču Mazda5 vienkārši izskatās lielāka tās augsto un gludo sānu dēļ. Tā apveltīta ar mūsdienīgām proporcijām - jaunā minivenu mode liek stiepties garumā, sevišķi nepaaugstinot jumta līniju.

Automobiļa dizains ar gludajām plūdlīnijām un dinamiskajām detaļām ir ļoti veiksmīgs – „Mazda5” ar savu ķīļveida formu izskatās ārkārtīgi dinamiska. Spēkrats liekas zemāks, nekā ir patiesībā (1,6 m), jo jumta līnija no B statņiem uz aizmuguri pazeminās, bet viduslīnija iet uz augšu. Eksterjera dinamiskumu vairo pazemināta priekšdaļa, savukārt raksturīgo „Mazda”  izskatu pasvītro lielā emblēma un spilgti priekšējie lukturi ar spožiem reflektoriem. Aizmugurē nevar nepamanīt lielos, augstu novietotos lukturus. Mazda5 ir 4,5 metrus gara un gandrīz 1,8 metrus plata, garenbāze – gandrīz 2,8 metri.

Jaunās „Opel Zafira” pamatā izmantota jaunās Opel Astra platforma, bet ar 2,7 metru riteņu bāzi. Pats automobilis kļuvis apjomīgāks: tā garums pieaudzis no 4,32 metriem līdz 4,47 metriem, platums palielinājies par četriem centimetriem, bet augstums – par vienu centimetru. Mainījusies arī šā modeļa sēdvietu formula – jaunā „Opel Zafira” spēj pārvadāt līdz septiņiem pieaugušiem pasažieriem trijās sēdekļu rindās. Zafira konstruktori nav aizrāvušies ar sportiskiem akcentiem, bet veidojuši mašīnu atbilstoši Opel jaunajam korporatīvajam stilam, kura raksturīgas iezīmes ir zināms noslīpēts vācu akurātums un mierīgs solīdums. 

Lai nu kurš, bet Opel gan zina, ka minivena īstā vērtība ir nevis dizains, bet vieta aizmugurē - otrajā un trešajā sēdekļu rindā. Automobiļa izstrādātāji apveltījuši salonu ar virkni transformācijas variantu, kā pamatā izmantota speciālā shēma „Flex7” – loģisks analoģiskas interjera transformācijas shēmas turpinājums, kas tika izmantots arī šā modeļa pirmajā paaudzē. Bez tam, jaunās „Opel Zafira” interjers atšķiras ar mūsdienīgu dizainu, kas ieturēts citu šīs markas modeļu stilā, un ieguvis kvalitatīvus apdares materiālus.

Automašīnā ir saglabātas ierastās Zafira vērtības - praktiskais salons, kas nodrošina iespēju braukt septiņiem pasažieriem vai arī salonu izmantot kravas pārvadāšanai un braukt divatā. Zafira salons ir transformējams nepilnas minūtes laikā un, izvēloties vest kravu, automašīnas sēdekļi nav jāatstāj garāžā, bet vienkārši jāsaloka trešā sēdekļu rinda tai paredzētajās vietās automašīnas grīdā. Tikpat viegli ir atkal pārvērst automašīnas salonu pasažieru pārvadāšanai.

„Mazda5” ir pārpilna ar asprātīgiem salona risinājumiem. Ērti lietojamā Karakuri sēdekļu sistēma paredz daudzas un dažādas to pārveidošanas iespējas, liekot palauzīt galvu kā lego konstruktorā, bet rezultātā tā pasažieriem un bagāžai ļauj izbrīvēt tieši tik lielu vietu, cik katru reizi nepieciešams. Kad visi sēdekļi aizņemti, braucēju izvietojums „Mazda5” salonā ir 2+3+2. Taču otrās un trešās rindas sēdekļus var salocīt, tādējādi izveidojot līdzenu virsmu bagāžas novietošanai; salocīt var arī priekšējā pasažiera sēdekli. Otrās rindas malējos sēdekļus ir iespējams katru atsevišķi pārbīdīt par 270 mm, lai vienmēr pietiktu vietas kājām.

Lai gan Mazda5 sēdekļu konfigurācija ir 2+3+2, otrajā rindā trim cilvēkiem ir šauri, tāpēc otrās rindas vidējo sēdekli var salocīt, lai tādējādi abiem otrās rindas pasažieriem nodrošinātu gana daudz vietas plecu augstumā. Vidējā sēdekļa horizontālā daļa tiek paslēpta zem otrās rindas kreisā sēdekļa, bet atzveltni saloka uz leju, pārvēršot par platu elkoņbalstu. Ja svarīgāka ir bagāžas telpa, tad starp malējiem sēdekļiem var atlocīt praktisko Karakuri bagāžas kastīti, kura paslēpta labā sēdekļa horizontālajā daļā. Trešās rindas sēdekļi ir pilnībā ielokāmi grīdā, bet pieaugušam cilvēkam sēdēšana tajos Mazdā nav ne labāka, ne sliktāka kā Zafirā, toties ievērojami ērtāka kā citu konkurentu mašīnās. Tiesa, no Mazdas trešās rindas ir vieglāk izkāpt bīdāmo durvju dēļ. Mazda konstruktoriem izdevies sasniegt savu mērķi, padarot automašīnu maksimāli ērtu. Šis ir pirmais segmenta automobilis ar bīdāmām durvīm. Tādas durvis ļauj izvairīties no sīkiem bojājumiem, kad mašīna jānovieto šaurā stāvvietā, kā arī atvieglo, piemēram, mazuļa ievietošanu bērnu sēdeklītī. Bīdāmo durvju atvērums ir 700 mm plats un vienu metru augsts.

Augstu paceļamas minivena aizmugurējās durvis parasti sagādā grūtības maza auguma cilvēkiem. Tādēļ „Mazda5” šīs durvis ir paceļamas divos posmos. Pirmajā atvēršanas pakāpē paceļamās durvis fiksējas 1,8 m augstumā, bet otrā pozīcija ir vairāk nekā 1,9 m augstumā, lai zem tām pietiek vietas arī garāka auguma cilvēkam. Zafiras aizmugurējās durvis atvēršanas augstumā neatpaliek, bet zemāk novietoto lukturu dēļ tās ir šaurākas apakšējā daļā.

Zafira salons kopumā ir ļoti līdzīgs jaunajai Astrai, taču atbilstoši koncepcijai tas piepacelts vertikālā dimensijā. Visumā tas ir tikpat solīds un nopietns, taču parocīgais ātrumkārbas kloķis viduskonsoles turpinājumā, īpatnējā stāvbremzes svira un izvērstās ventilācijas atveres atdzīvina citādi padrūmo noskaņu. Glīti noformētā, aviācijas katapulta rokturim līdzīgā stāvbremzes svira ietaupa vietu starp sēdekļiem, taču tur novietoto glāžu turētāju gan labāk neizmantot tā tiešajam uzdevumam, jo var sanākt šmuce. Pulksteņi tādi paši kā Astrai, bez temperatūras rādītāja. Arī logu tīrītāju un pagrieziena rādītāju sviras bez fiksācijas, kā Astrai, un pie tām atkal jāpierod.

Sēdēt ir ērtāk nekā vecajā Zafira, te jūtamas plašākas sēdekļa un stūres regulēšanas iespējas. Pēc subjektīvajām izjūtām spriežot, Zafiras sēdeklis ir nedaudz ērtāks kā konkurentam. Toties kopumā priekšā sēdošiem vairāk vietas pleciem un elkoņiem paliek Mazdā. „Mazda5” vadītājs jūtas ērti. Viņa sēdeklim ir visdažādākās regulēšanas iespējas, ieskaitot vidukļa atbalstu; var arī regulēt stūres rata augstumu un attālumu, teleskopiski pagarinot vai saīsinot stūres statni. Uz priekšējā paneļa ir ērti pārskatāms trīs mērinstrumentu komplekts. Radio/CD atskaņotāja un gaisa kondicionētāja vadības slēdži atrodas instrumentu paneļa centrā tādā augstumā, lai tie būtu viegli aizsniedzami. Neraugoties uz augstajiem sēdekļiem, vertikālo paneli un augstu novietotu pārnesumkārbas sviru, sajūtas pie Mazda5 stūres ir pārsteidzoši līdzīgas Mazda6 sniegtajām sajūtām. Pazīstamu vidi veido arī lepnā alumīnija viduskonsole, kas izpletusies, aizņemot daļu instrumentu panelim paredzētās vietas, un glītie pulksteņu rādītāji tajā izvietoti ar pārklājumu.

„Mazda5” burtiski izstaro uzmanību pret detaļām: salonā kopā ir 45 sīkbagāžas konteineri un kastītes, ieskaitot 10 dzēriena trauku ligzdas. Piemēram, starp priekšējiem sēdekļiem atrodas praktiska centrālā konsole, kādu jau pazīst „Mazda6” īpašnieki, un tajā ir nodalījums ar dubultu dibenu: augšā paplāte, bet apakšā kastīte, kurā pietiek vietas septiņiem CD. Cimdu kastītē ar 11 litru tilpumu var ievietot ne tikai dažus dokumentus, bet daudz ko vairāk; savukārt pie priekšējo sēdekļu atzveltnēm ir izturīgi atlokāmie galdiņi – otrās rindas pasažieru ērtībām. Opel pieeja komforta sīkumiem ir atšķirīga: visu, ko vēlas lietotājs, pat stiklotu jumtu ieskaitot, var pasūtīt atsevišķi, bet par nevajadzīgiem sīkumiem tev nebūs jāmaksā.

Salīdzinot ar Premacy, Mazda5 patīkami pārsteidz ar tādiem uzlabojumiem kā labāku skaņas izolāciju, atvāžamu aizdedzes atslēgu, stingru un vienlaikus komfortablu balstiekārtu, kā arī lieliskām bremzēm. Pie braukšanas ar Mazda5 var pierast ļoti ātri, jo pieredzējis vadītājs sapratīs šā minivena uzvedību no pusvārda. Protams, cilvēkam, kas ikdienā pārvietojas ar sportisku un dinamisku kompaktklases mašīnu, braucot ar jebkuru no šiem busiņiem, sākumā nepamet tāda kā liekā svara sajūta. Pat, ja dzinējs ir pietiekami jaudīgs, viss nenotiek tik ātri un viegli kā gribētos, toties augstā vadītāja pozīcija nodrošina teicamu pārredzamību.

Veidojot jauno „Mazda5”, kompānija īpaši centusies nodrošināt tādu pašu braukšanas prieku, kādu sniedz citi „Mazda” modeļi. Kaut arī šis ir  ietilpīgs ģimenes auto, tā dinamiskās īpašības ir gana sportiskas. Spēkrats precīzi un atsaucīgi reaģē uz katru stūres kustību, bet stingrā virsbūve un rūpīgi noregulētā balstiekārta ne mirkli neļauj mašīnai zaudēt vadāmību. Mašīna teicami izturēja gan veļas dēļa testu, gan rallija ātrumposmu. Atšķirībā no Mazdas, mūsu Zafira bija aprīkota ar kompaktveniem netipiskām zemprofila riepām, kas, lai gan nespēja to padarīt par sportistu, tomēr deva pārliecību, ātri braucot pa nelīdzenu asfaltu. Zafiras piekare kopā ar jauno IDS (Interactive Driving System) sistēmu nodrošina ļoti komfortablu braukšanu, kuru vēl patīkamāku padara pavisam zemais trokšņa līmenis. Bremzes ir asas kā žilete, sākumā tas liekas pat nedaudz nepierasti.

Jaunā "Opel Zafira" Euro NCAP drošības testos saņēmusi augstāko iespējamo novērtējumu - piecas zvaigznes. Arī Mazda5 ir bagātīgi apgādāts ar pasīvās drošības aprīkojumu: visiem sēdekļiem ir trīspunktu drošības jostas un pagalvji, bet vadītāja un priekšējam pasažiera sēdeklim – frontālie un sānu drošības spilveni; visu trīs rindu pasažieru aizsardzībai standartā paredzēti lieli drošības aizkari. Pedāļi, stūres rats un stūres statnis trieciena gadījumā iegrimst, pasargājot no traumām vadītāja kājas, ceļgalus, galvu un krūšu kurvi. Kopumā virsbūve un drošības aprīkojums ir tik augstā līmenī, ka Mazda Euro NCAP triecientestā arī cer saņemt visas piecas zvaigznītes.

Zafirai ir izcili plaša dzinēju gamma, no kuras var izvēlēties arī pircēji Latvijā. Mūsu auto aprīkots ar elastīgu turbo dīzeļdzinēju, kam ir 1,9-litru darba tilpumus un 120 zirgspēku jauda, komplektā ar sešpakāpju manuālo ātrumkārbu. Degvielas patēriņš 6,1-7,2 l/100 km.

„Mazda5” pircēji pagaidām var izvēlēties tikai divus spēcīgus benzīna motorus,  kuri pat pilna noslogojuma apstākļos nodrošina pietiekami lielu jaudu. Mūsu degustējamā auto dzinēja tilpums ir 2,0 litri, jauda – 145 ZS, tas komplektēts ar piecpakāpju manuālo pārnesumkārbu. Neraugoties uz lielo jaudu un dinamiskajām īpašībām, degvielas patēriņš jauktā ciklā ir patīkami ekonomisks - caurmērā 8,2 l/100 km. Sākām ar pilnu bāku, un pēc divu dienu intensīvas lietošanas vēl ceturtā daļa palika pilna, līdz brīdinājuma lampiņai vēl braukt un braukt.

"Mazda5" ir jau piektais jaunas paaudzes "Mazda" modelis, kas tiek laists tirgū pēdējo trīs gadu laikā! Šis auto, kas piedāvā atjautīgus risinājumus, nodrošina gan bagāžas, gan septiņu cilvēku pārvadāšanu, ar rūpīgi izstrādātām funkcijām un dinamiskām īpašībām, bez tam ir apveltīts ar zināmu sportiskumu. Slīddurvju priekšrocības sevišķi var novērtēt pilsētā, jo tik platas durvis ar parastām virām nebūtu iespējams atvērt, neapdraudot līdzās stāvošās mašīnas šaurajās lielveikalu stāvvietās. Mazda piedāvā jaunas idejas un risinājumus, kas ir atšķirīgi no konkurentiem un kopumā paplašina jaunās kompaktvenu klases standartus.

Kaut modernā dizaina ietekmēts, Opel Zafira ir visai tradicionāls minivens uz Astra šasijas ar septiņām sēdvietām, no kurām divas veido uzlabotā Flex7 sistēma.  Šoreiz Opel nepiedāvā neko revolucionāru, viss tradicionāli, viss savās vietās, vienkārši iepriekšējās Zafiras kvalitātes ir novestas līdz pilnībai. Opel konstruktori cerējuši, ka nekas vairāk jums arī nebūs vajadzīgs.Šis vācu auto tradicionāli piedāvā saviem pircējiem plašu un ērtu salonu, kurā vietas pietiek septiņiem pasažieriem, kā arī izcilu vadāmību, par kuru jau iepriekšēja Zafira tika cienīta, un kur tad vēl pieczvaigžnu drošība katrai  mašīnai.

Kam šādi auto vajadzīgi? Lielai ģimenei, vai ģimenei, kas ved uz skolu vai treniņu arī savu kaimiņu bērnus. Vai divām nelielām ģimenēm, kas brīvdienās vēlas ērti ceļot kopā. Jebkurā gadījumā, bērni lieliski jutīsies arī garā braucienā trešajā sēdekļu rindā. Turpretī pieaugušiem garā ceļojumā labāk doties ne vairāk kā četriem, toties ar visām ērtībām, un vēl paliks pietiekami daudz vietas bagāžai. 

Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-