Peugeot 407 sedans

Pievienots: 7. septembrī 2006 17:37 | Autors: Agnis Krauja | Komentāri: (0)

Franču autoražotājs Peugeot aizvadītajā desmitgadē guvis ievērojamus panākumus vidējā klasē ar savu eleganti-ieturētā stila 406. modeli, lai arī tas gluži nav kļuvis par tādu “MB killeru”, kāds šis auto parādīts Luka Besona trijās filmās Taxi par trako franču taksistu Danielu. 2004.gadā, morāli novecojušā 406 vietā stājas simulatīvi sportiskais 407.

Franču autoražotājs Peugeot aizvadītajā desmitgadē guvis ievērojamus panākumus vidējā klasē ar savu eleganti-ieturētā stila 406. modeli, lai arī tas gluži nav kļuvis par tādu “MB killeru”, kāds šis auto parādīts Luka Besona trijās filmās Taxi par trako franču taksistu Danielu. 2004.gadā, morāli novecojušā 406 vietā stājas simulatīvi sportiskais 407.

 

Pasaule pirmoreiz jaunā auto apveidus ieraudzīja 2003. gada Parīzes motoršovā, kur 407 Elixir konceptautomobiļa plēsīgā kaķa grācija izraisīja mērenu šoku. Nevis tādēļ, ka Peugeot demonstrēja tik krasas pārmaiņas, salīdzinot ar 406 klasisko vienkāršību, bet gan vidējai klasei pārāk drosmīgās elegances dēļ. Turklāt, 407 Elixir koncepts bija sportisks hečbeks – versija, kura nekad nav redzēta 406 izpildījumā. Markas fani cerēja, ka 407 saglabās “Eliksīra” drosmīgos dizaina risinājumus, arī hečbeka versiju, tomēr bija bažas, ka Peugeot varētu neriskēt ar pārlieku revolucionāru piedāvājumu ģimenes automobiļu sektorā. 407. modeļa tā sauktā pirmsprodukcijas versija parādījās atklātībā 2003. gada decembrī jau kā jūtams kompromiss: ne tik pārdrošs kā smailais Elixir hečbeks, bet pietiekami iedvesmojošs, lai iepatiktos arī jauniem stilīga dzīvesveida piekritējiem. Kompānija pozicionēja to kā automobili, kas izlec ārpus garlaicīgo lielo ģimenes sedanu piedāvājuma. Diemžēl Peugeot piedāvājumā nav plānots hečbeks “ar eliksīra pildījumu”, kas konkurētu ar Laguna, Vectra un Mondeo piecdurvju versijām, bet tā vietā būs ietilpīgākais SW, kura stils vēl vairāk demonstrēs 407 simulatīvo sportiskumu ar orientāciju uz aktīva dzīvesveida cienītājiem. Toties 407. kupejas versija būs, un tās dizains tiek gaidīts ar lielu interesi, atskatoties uz ārkārtīgi veiksmīgo iepriekšējā modeļa interpretāciju pašreizējās kupejas 406 Coupe veidolā. 

Jau mūsu pirmais skats uz sudraboto degustācijas priekšmetu iedvesa pārliecību: jā, tas ir lauva, kaķu dzimtas dzīvnieks. Nepārprotami, ir šajā palielajā automobilī kaut kas no plēsīga kaķa, ieskaitot mandeļveida priekšējos lukturus un tikko kā nolaizīto degungalu. Bet kopējais auto veidols ir visai netradicionāls, ne velti Peugeot pārstāvji uzsver, ka 407 nav neviena cita C/D segmenta automobiļa klons. Skatoties no priekšpuses, šķiet - tā ir sporta kupeja, bet kopumā mašīna atstāj solīdu iespaidu – gandrīz vai tādam būtu jābūt Ferrari piedāvājumam ģimenes auto sektorā. Tomēr var rasties iespaids, ka Peugeot dizaineri ne tikai ielūkojušies dzīvnieku pasaulē, bet arī kombinējuši dažas veiksmīgas citu automobiļu iezīmes: manāma Ferrari 456 GT radiatora plēsīgā mute, Chrysler Sebring kupejas bagāžnieka vaibsti, Volvo smagā auto zobveida lukturi, kuri iemājojuši miglas lukturu vietā. Lielie priekšējie gaismas ķermeņi ir acīmredzama 607. modeļa lukturu evolūcija, kamēr ļoti slīpais vējstikls un dubultās kores pār motora pārsegu atgādina 307. modeli. Tomēr viss šeit ir oriģināls pat slavenā lauvas silueta emblēma izaugusi lielāka un novietota motora pārsega augšdaļā, nevis uz radiatora mutes, kur tā organiski iederētos tradicionālā skatījumā. Priekšējās radiatora restes lodziņi ir tik lieli, ka, liekas, tiem var izsprukt cauri kāds tūļīgāks zvirbulis, kurš tad atdurtos pret ventilatoru, un, kas zina, vai auto īpašniekam šāda sadursme nesagādātu nepatīkamu pārsteigumu... 

Lai arī Peugeot dizaineri mēģinājuši darīt visu, lai auto uztvertu kā sedanu, uzstādot neuzkrītošu spoilerveida paaugstinājumu bagāžnieka vākā, tomēr plašais aizmugurējais vējstikls un masīvie C statņi rada hečbeka iespaidu, un ir grūti saskatīt 407 kontūrā sedanu. Konkurenti no Renault gan atteikušies no sedana virsbūves pēdējai Laguna versijai, un iznācis skatā no aizmugures pievilcīgs piecdurvju hečbeks. Tomēr kopumā dizaina ziņā Laguna šķiet pārspēta, bez tam tā nevar lepoties ar vienu trāpīgu detaļu – 407 bagāžnieka vāku atver, nospiežot “nullīti” pa vidu 407 emblēmā. Tiklīdz auto tiek aizvērts, tā spoguļi gluži kā dusmīga zvēra ausis pieglaužas virsbūvei, dodot vairāk vietas blakus stāvošajiem un apliecinot, ka auto ir slēgts. Peugeot modeļu paletē 407 veidols organiski iekļaujas spektrā starp augsto, apjomīgo 307 un slaido, respektablo 607, bez tam tas ir mazāk tradicionāls nekā divi jau minētie.

Peugeot uzsver, ka drošības ziņā šis auto būs savas klases līderis. Ar līdz pat deviņiem drošības spilveniem, ar tādu šofera palīgu kā ESP (elektroniskā stabilitātes programma), kas ietver sevī ABS, ekstremālas bremzēšanas pastiprinātāju, piedziņas regulēšanu un bremzēšanas jaudas sadales funkcijas, paplašinot tās līdz pat pilnīgai dinamiskās stabilitātes kontrolei (CDS). Un, ja tomēr ar to visu vēl nepietiek, tad 407 gatavs ievērojami uzlabot 406 modeļa rezultātu NCAP trieciena izmēģinājumos tam ir par priekšteci garākas pārkares gan priekšā, gan aizmugurē, kas zem sevis slēpj deformācijas virsmu putuplasta absorbētājus, lai samazinātu trieciena spēku. Tiesa, šo pārkaru dēļ neiesakām ar zemo automobili braukt atpakaļgaitā pa pļavu varat pazaudēt apakšējo mazo plastmasas spoilerīti.

Mūsu degustācijas dalībnieki vienprātīgi secināja, ka 407 ir auto, kas vairāk baudas sniedz vadītājam nekā pasažieriem. Priekšējos sēdekļos ir pietiekami daudz vietas, un jebkuram šoferītim patiks plašās sēdekļa un stūresrata regulējumu iespējas, bet, ja priekšā sēž cilvēki, kuri garāki par metru astoņdesmit, tad aizmugurē par pietiekami plašu telpu nevar sūdzēties tikai pamatskolas vecuma bērns. Salonā visās durvīs ir kabatas, kur ērti izvietot kartes, tūrisma bukletus, cimdus un dažādus niekus, ir arī daži glāžu turētāji, bet nav neviena briļļu maka, kādi dažām amerikāņu mašīnām ir pat četri – vai frančiem būtu labāka redze? Harmoniskais 407 interjers nepārprotami norāda šis ir XXI gadsimta auto! Interesanti veidotais priekšējais panelis nešķiet nomācošs, par spīti tā izmēriem, apdarē izmantota arī moderna alumīnija imitācija. Salona apdare ir moderna un pilnīga, ievērojams sasniegums, salīdzinot ar tradicionālo melno plastmasu. Beidzot ir radīts auto, kura klimatkontroles re-gulēšanas pogas vairs neatgādina vecu gāzes plīti. Ergonomika ir teicama, viss ir novirzīts uz centrālās konsoles, viegli aizsniedzams, un pogu nozīme ātri atšifrējama. Tiesa, šeit ir dažas pogas, kas lika mums pagrozīt galvu, taču ar tām tiek kontrolētas telemātiskās papildfunkcijas. CD atskaņotāju, divzonu automātisko klimatkontroli, navigācijas sistēmu un telefonu apvienojošais infocentrs šajā auto ir pieejams kā papildaprīkojums par papildus maksu, bet tas ir to vērts! Ievietojot telefona simkarti, tiek nodrošinātas visas telefona funkcijas. Turklāt, auto displejs informē par degvielas patēriņu, atlikumu bākā un aprēķina, cik kilometru ar attiecīgu braukšanas stila var nobraukt līdz nākamajai uzpildei; tas arī palīdz orientēties civilizētās pasaules ceļu tīmeklī ar satelītnavigācijas palīdzību (kas Latvijā diemžēl nedarbojas). Kopumā Peugeot 407 ir vērienīgs automobilis par 127 mm garāks un par 50 mm augstāks nekā 406 līdz ar to arī tā salons ir apjomīgāks, un lielo vējstiklu dēļ tas izskatās daudz gaišāks nekā citi šīs klases automobiļi, bet SW modeļa stikla jumtam vajadzētu radīt īstu atvērtā virsbūves tipa iespaidu. 

Izturīgie un ekonomiskie HDI dīzeļdzinēji jau labi sen ir vieni no Peugeot automašīnu trumpjiem. Jaunajam 407 modelim franči vēl vairāk uzlabojuši šo veiksmes formulu. Mūsu degustējamais 407 apgādāts ar potenciāli vispieprasītāko dīzeļdzinēju – divu litru HDI 16V dzinēju ar 136 ZS jaudu, kas komplektēts ar sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu, un braucienā pierādīja patiesi lielisku dinamiku un ekonomiskumu, braucot ar 6. pārnesumu un 160 km/h ātrumu, degvielas patēriņš tikai 5,5 litri (!) uz 100 kilometriem. Diemžēl Latvija nav Vācija – ikdienā baudīt šādu ātru un vienlaikus ekonomisku braukšanu varēs tikai laimīgie vācieši...

Franči bieži vien izceļas ar sarežģītiem tehniskiem risinājumiem. Peugeot mašīnu balstiekārtas vēsturiski ir bijušās tehniski diezgan raibas: franči izmantojuši gan torsionus gan McPherson, bet tagad viņiem ir sava jaunā revolucionārā piekare. Šī piekare ir atsevišķa raksta vērta, jo, lai iepazītos ar “to, kas lācītim vēderā”, AutoInfo veica mašīnas tehnisko apskati Tukuma CSDD. Peugeot ir atteicies no sev tradicionālā vērpstieņa priekšējās balstiekārtas 407. modelī, izvēloties dubultās sviras tā vietā kā soli pretī labākam braukšanas laidenumam, bet aizmugurējā balstiekārta ir daudzsviru. Tātad, Peugeot ir rīkojies pretēji BMW un MB un uztaisījis balstiekārtu, kurā nav nekādas līdzības ar vācu konkurentiem, bet savas funkcijas šī piekare pilda tikpat labi kā kārtīgs “vācietis”. Mūsu degustācijā tā parādīja sevi no labākās puses gandrīz visos režīmos. Paugurainā apvidū pa šauru, līkumotu lauku ceļu uz veca asfalta 130 km/h ātrumā vadāmība un stabilitāte bija vienkārši fantastiska – sajūta gandrīz, kā braucot Markusa Gronholma 307 WRC! Nepārprotami, ka arī uz zemes ceļa 407 turas stabili, bet “Veļas dēļa testā” to pārspēja piektās sērijas BMW, jo šādos apstākļos BMW piekare tomēr labāk slāpē ceļa negludumus. Iespējams, ka uz mūsu diemžēl sliktajiem ceļiem sarežģītā un daudz sazarotā 407 piekare patukšos šā auto īpašnieku maciņus – jo vairāk mezglu un sailentbloku, jo dārgāks remonts. Neapšaubāmi, jaunais 407 ar tā lielākoties alumīnija balstrāmi, kas uzlabo stabilitāti uz ceļa un kontroli, braucot lielā ātrumā, ir visstingrākais Peugeot, kāds jebkad bijis.

Kopumā Peugeot 407 degustācija Kurzemes ceļos atstāja visnotaļ pozitīvu iespaidu. Auto ir pietiekami solīds, lai neatgrūstu 406 modeļa fanus, un pietiekami svaigs, lai iedvestu sportiski jauneklīgu elpu samērā konservatīvajam vidējās klases lietotājam. Bet aktīva, dinamiska dzīvesveida piekritējam, kam vajadzība pēc stilīga auto ar pretenzijām uz sportiskumu ir lielāka nekā vajadzība pēc solīda īpašuma uz riteņiem, šis auto būs īstais.

 

Un, ja Luks Besons atvēzēsies uzņemt Taxi 4, tad lādzīgajam taksistam Danielam pie 407 stūres atkal būs iemesls kaitināt vācu gangsterus ar tekstiem: “Jūs, friči, vēl aizvien braucat ar bruņumašīnām?”

Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-