„VW Golf” „Ford Focus” „Opel Astra” degustācija

Pievienots: 5. augustā 2010 09:30 | Autors: Agnis Krauja , AutoInfo | Komentāri: (0)

„AutoInfo” aicina jūs izdarīt saprātīgu izvēli un pievērst uzmanību trim atzītajiem kompaktklases līderiem-„VW Golf” , „Ford Focus” , „Opel Astra”...

Kompaktklase: vai etalons paliek iepriekšējais?

Pēc Eiropas Autoražotāju asociācijas (ACEA) datiem, auto tirgus apgrozījums ir krities par 1,6 procentiem. 2009. gadā Eiropā kopumā pārdoti 14 357 miljoni jaunu automobiļu.

Savukārt Latvijas auto tirgus 2009. gadā krities par 80%, visā gadā pārdoti tikai 3745 jauni auto. Te nu uzskatāmi redzams, ar ko krīze Eiropā atšķiras no Latvijā treknajos gados pie varas esošo politiķu stulbuma un alkatības radītās dižķibeles (un neticiet tiem politiķiem, kuri pēc valsts nozagšanas tagad bezkaunīgi apgalvo, ka pie krīzes vainīgi esam mēs visi kopā!). 2009. gadā Latvijā kompaktklase aizņēma tikai 26% no jaunu auto tirgus, bet pirmajā pozīcijā ar apmēram 30% joprojām bija apvidus automašīnas, liecina Latvijas Pilnvaroto autotirgotāju asociācijas dati. Paskatoties uz Eiropā visvairāk pārdoto auto modeļu sarakstu (TOP 10 pozīcijās ir tikai trīs kompaktklases auto, pārējie – no mazās klases), kļūst skaidrs, kāpēc daudziem Latvijas iedzīvotājiem dižķibele ir tik dramatiska! Normāli cilvēki Eiropā pērk parastas kompaktas mašīnas, turpretī Latvijā treknajos gados visa nauda tika sagrūsta džipos un „bumeros”, pircēju izvēlētais auto bieži vien neatbilda pircēju patiesajām iespējām.

„AutoInfo” aicina jūs izdarīt saprātīgu izvēli un pievērst uzmanību trim atzītajiem kompaktklases līderiem. Eiropā par kompaktklases auto etalonu jau ilgus gadus uzskata „VW Golf”. Un tas ir gluži pamatoti, jo statistika liecina, ka par visvairāk pārdoto jauno automobili Eiropā 2009. gadā atkal kļuvis „Volkswagen Golf” – pērn realizēts 571 838 vienību, par 23,9% vairāk nekā gadu iepriekš. Otro pozīciju Eiropas visvairāk pārdoto spēkratu reitingā ieņem „Ford Fiesta”, bet trešo vietu ieguvis „Peugeot 207”. Galvenie golfa klases konkurenti – „Ford Focus” – atrodas visvairāk pārdoto auto topa septītajā vietā, bet „Opel Astra” – desmitajā. Turklāt ne tikai visvairāk pārdoto auto modeļu, bet arī visvairāk pārdoto zīmolu reitingā „Volkswagen” notur pirmo pozīciju, pērn realizējot 1,64 miljonus automobiļu. Otrajā vietā ir „Ford” ar 1,29 miljoniem spēkratu, bet trešajā – „Renault” ar 1,09 miljoniem auto. Pirmo piecnieku noslēdz „Opel” (1,06 miljoni) un „FIAT” (1,01 miljons). Šajā degustācijā mēs lūkojām noskaidrot, vai jaunā „zvaigzne” „Opel Astra” spēs mainīt spēku samērus kompaktklasē.

„VW Golf”

Tālajā 1974. gadā sevi pieteica jauns „Volkswagen” automobilis, kurš nākamo gadu gaitā kļuva par neatņemamu Eiropas pilsētu un lielceļu ainavas sastāvdaļu. Par „Golf” nosauktā modeļa dizaina autors bija itāliešu mākslinieks Džordžeto Džudžāro. Pirmais „Golf” no konveijera Volfsburgā noripoja 1974. gada 29. martā, bet miljonais „Golf” tika samontēts jau 1976. gada 27. oktobrī. Tika saražoti vairāk nekā 6,8 miljoni pirmās paaudzes golfiņu, un kabrioleta versijā to izlaida līdz pat 1994. gadam. 1983. gadā Frankfurtes autošovā dienas gaismu ieraudzīja otrās paaudzes „Golf” –lielāks, bet tikpat kantains, tas kļuva par golfa klases krusttēvu – šim auto jāpateicas par Eiropas autotirgū tik pierastā klases apzīmējuma radīšanu. 1991. gada beigās parādījās apaļīgais trešās paaudzes golfiņš, un tā bija pirmā un vienīgā dizaina revolūcija modeļa vēsturē – trešo golfiņu no otrā var atšķirt nekļūdīgi, bet visus turpmāko paaudžu modeļus no pirmā skata var atšķirt tikai zvērināti „golferi”. 1997. gadā tika prezentēts ceturtās paaudzes modelis ar „Passat” stila interjeru un bagātu papildaprīkojumu, kas iezīmēja „Golf” tiekšanos „Premium” virzienā; 2003. gadā parādījās vēl treknāks piektās paaudzes „Golf”, kam tautas vāģa apzīmējums jau bija teju nepiedienīgs, bet 2008. gada Parīzes auto šovā tika prezentēta modeļa 6. paaudze, kas demonstrē atgriešanos pie pirmsākumiem.



35 gadu laikā saražoto golfiņu skaits jau sasniedzis 26 miljonus! Kur slēpjas „VW Golf” automobiļu spēks? Tirgus pētījumi rāda, ka golfam klientu lojalitāte salīdzinājumā ar konkurentiem ir krietni lielāka – 70% no visiem golfu īpašniekiem, pērkot jaunu auto, atkal izvēlas golfu, turpretī konkurentu klientu lojalitātes rādītāji nepārsniedz 40 procentus. Balsojot ar savu maciņu, pircēji novērtē „Golf” paaudžu pārmantojamību. Zinot savu klientu konservatīvo gaumi, nav jābrīnās, ka „Golf” modeļi uz modernā autodizaina fona mainās tik nemanāmi. Jo katra jauna golfa pirmais uzdevums ir uzrunāt „savējos” un tikai pēc tam mēģināt savaldzināt „svešos”. Un nav vērts uztraukties, ja šie „svešie” golfu nodēvēs par garlaicības etalonu...

Turpinot šo brīnišķīgo tradīciju, jaunais 6. paaudzes automobilis ir nekļūdīgi atpazīstams kā golfiņš. 2007. gada sākumā, ieradies no Ingolštates, jaunieceltais „Vokswagen” dizaina šefs Valters da Silva deklarēja: golfam ir jābūt vienkāršam, lakoniskam un funkcionālam, nekā lieka! „Golf VI” ir pirmais modelis 34 gados, kas faktiski palicis iepriekšējais „Golf V”, taču virsbūves paneļi, izņemot jumtu, ir pilnīgi jauni. Pretēji pēdējā laika autobūves tendencei jaunais „Golf” ir nedaudz mazāks par savu priekšgājēju. Tas par pāris milimetriem sarucis garumā (–5 mm) un augstumā (–34 mm), bet tajā pašā laikā kļuvis mazliet platāks (+27 mm). Riteņu bāze gan palikusi nemainīga. Virsbūves proporcijas jaunajam „Golf” ir sportiskākas, smaguma centrs zemāks, kas pozitīvi ietekmē braukšanas īpašības un vadāmību, bet tajā pašā laikā nav jūtama salona telpas sašaurināšanās un komforta pasliktināšanās. Pēc ārējiem izmēriem – garums 4199 mm, platums 1786 mm, augstums 1479 mm, riteņu bāze 2578 mm – golfiņš šodien ir viens no mazākajiem auto kompaktklasē, jaunā „Astra” ir par 221 mm garāka, 28 mm platāka un 31 mm augstāka.

Britu TV raidījuma „Top Gear” zvaigzne Džeremijs Klarksons apgalvo, ka automobiļa kvalitāti nosaka tas, cik ātri pie tā pierod. Iesēžoties „VW Golf”, uzreiz jūtos kā mājās. Viss ir ne tikai ātri saprotams, nolasāms un atrodas pa rokai, bet arī precīzi atsauc atmiņā citus agrāk dzīvē lietotos folksvāgenus. Pazīstamais stils, kvalitāte un ergonomika, „Golf” interjers ir ietilpīgs un funkcionāls. Tiesa, daudziem tas šķiet garlaicīgs un ģermāniskā lakoniskuma dēļ izraisa žāvas – jau sen redzēts un aptaustīts. Atzinīgus vārdus pelnījusi akustika salonā, motora troksnis līdz braucējiem nokļūst tikai paātrinājuma laikā, bet riepu troksnis pieder pagātnei. Tradicionāli folksvāgenu stiprā puse ir sēdekļi, kas ir sportiski cieti, ar stingru sānu un muguras fiksāciju atzveltnē un krēsla pamatnē. Taču, nolaižot sēdekli sev ierasti zemākajā pozīcijā, atklāju, ka panelis un stūre tagad atrodas man pārāk augstu, golfiņā tomēr nav paredzēts sēdēt kā kupejā. Arī vējstikla apakšējā mala liekas novietota pārāk augstu, starp to un paneli atrodas dizainiski ne pārāk izskatīgs veidojums – tāda kā „palodze”. Toties ļoti pārdomāti veidots pedāļu mezgls, to savstarpējais novietojums un plašā atbalsta vieta kreisajai pēdai lieku reizi atgādina, ka konstruktori padomājuši, lai „Golf” vadītājs justos ērti garos braucienos. Pasažieriem komfortablus apstākļus rada ērti roku balsti starp priekšējiem sēdekļiem un arī aizmugurējā dīvānā. Logu un spoguļu elektroregulēšanas pogas pēc „Tiguan” parauga izvietotas visērtāk sasniedzamajā vietā – vadītāja durvīs stūrīti, kur beidzas stikls. Savukārt bagāžnieks ir tieši tāds pats kā iepriekš, proti, 350 litri normālos apstākļos un 1305 litri ar nolocītu aizmugurējā sēdekļa atzveltni. Bagāžas telpa un salona transformācijas ir pārdomātas un dažādām vajadzībām piemērotas.



Degustējam modeli, kurš apgādāts ar spriganu 140 zirgspēku (320 Nm) 2 litru TDI motoru. DSG, protams, ir klase par sevi, bet arī folksvāgena manuālā sešpakāpju kārba strādā izcili precīzi un patīkami – šķiet, ka ātrumkloķis nākamajā robā ielec pats, tiklīdz tam pieskaros. Sākumā, braucot pa tipiski ielāpainu Rīgas ielu asfaltu, nākas pierast pie drebelēšanās, liekas – pārāk cieta gaita, taču sportiskā piekare patiesībā ir necaursitama un pat uz ļoti negantām bedrēm reaģē ar pašcieņu un nesatricināmu pārliecību, bez mazākām panikas pazīmēm. „Volkswagen Golf VI” gaita pārliecina ar patīkamu stabilitāti, kas nepieciešamības gadījumā nodrošina ļoti dinamisku braukšanu. Stūres elektriskais pastiprinātājs sniedz gana precīzu vadāmību, lai gan zvērinātam sportistam informatīvās stūres sajūtas var nedaudz pietrūkt. Bez atzīstamās dinamikas, ko nodrošina 140 zirgspēku dīzelis, īpaši patīkams ir arī degvielas patēriņš. Kombinētā ciklā „Golf VI” ar spēcīgo 2 litru TDI motoru patērē aptuveni 5,4 litrus degvielas uz 100 kilometriem. Taču degustētā auto cena bīstami tuvojas 19 tūkstošu latu slieksnim, un par šādu naudiņu jau var atrast labu piedāvājumu arī vidējā klasē...

„Volkswagen Golf” vērtējums

Plusi: „Golf” ir izsmalcināts, praktisks un ērts auto, kam kvalitāte spiežas ārā no katras vīlītes.

Mīnusi: augsta cena, dizains konservatīvs, ir sastopami daudz glītāki klasesbiedri, vadāmība nav tik aizraujoša kā „Ford Focus”.

„Volkswagen” cienītāji jaunāko modeli raksturo īsi: visu laiku labākais „Golf”. Es gan teiktu – glītākais! Jāatzīst, ka tas noteikti ir golfiskāks nekā iepriekšējais – piektais – modelis. Nebūvējot sesto golfu pilnīgi no jauna un optimizējot ražošanas procesu, ir izdevies ietaupīt un par iepriekšējo cenu līmeni piedāvāt lielāku aprīkojuma daudzumu un augstāku kvalitāti. Ierindas pircējam tehniskās nianses ir samērā vienaldzīgas. Galvenais – kādas jaunas sajūtas auto spēj sniegt. Vecā virsbūve ar nomainītiem paneļiem vai pilnīgi jauna – nav tik būtiski. Toties izcilo skaņas izolāciju vienkārši nevar nenovērtēt. Braucot golfs liekas klusāks un mierīgāks nekā lielākā daļa klasesbiedru. Piekarē nomainītas tikai atsperes un amortizatori, bet „Golf VI” spēj nodrošināt nebijušu gaitas komfortu un paklausību stūrei. Piemaksāt nav nepieciešams arī par pieaugušo kvalitātes sajūtu. Iegūtā ekonomija ir izbaudāma aprīkojumā: par „Trendline” bāzes cenām (sākumcena Ls 10 450 par 1,4 l 80 ZS benzīnnieku) būs klimata kontroles sistēma, sānskata spoguļu un priekšējo durvju elektropakete, iespēja piepirkt adaptīvo kruīza kontroles, „Park Assist” sistēmu un „Dynamic Chassis Control” utt. Tas viss kopā ir pietiekami pārliecinošs arguments, lai golfs joprojām paliktu prestižākais auto savā klasē un pat mestu izaicinājumu kompaktajiem „Premium” spēkratiem „Audi A3” un 1. sērijas „BMW”.



„Ford Focus”

Vairāk nekā 30 gadu „Ford” ražoja automobiļus ar nosaukumu „Escort”, bet pagājušā gadsimta beigās no šā leģendārā un ar neskaitāmām ralliju uzvarām apvītā vārda nolēma atteikties un 1998. gada Ženēvas autoizstādē prezentēja jaunu kompaktklases automobili „Ford Focus”, kas visus pārsteidza ar jaunu stilu. Asas līnijas, kurām ir gan loģisks sākums, gan nobeigums. Radās iespaids, ka šis auto ātri zīmēts ar smailu zīmuli, cirkuli un lineālu un gatavs tikko nobraucis no rasējamā dēļa. Automobiļa izskats sākumā daudziem šķita pārlieku avangardisks, bet vienaldzīgu neatstāja nevienu. Diemžēl kopš 2001. gada „Focus” vairs neizceļas transportlīdzekļu vienmuļi pelēcīgajā plūdumā, jo „Ford” šā modeļa otrās paaudzes dizainā vairs neatļāvās nekādus ģeometriskus fokusus. „New Edge” stila asās avangardiskās šķautnes tika noslīpētas, un „Focus” izskatās visnotaļ ikdienišķi. Kopš „Ford Focus” 1998. gada debijas pasaulē izgatavoti vairāk nekā 6 miljoni populārā modeļa eksemplāru. Eiropā „Focus” atpaliek tikai no „Golf”, bet Lielbritānijā „Focus” ir Nr. 1 kompaktklasē, pateicoties ne tik daudz dizainam, cik veiksmīgajai konstrukcijai – auto ir slavens ar lielisku vadāmību, izturību un augstu komfortu.



Pēc 2007. gada feislifta „Ford Focus” izskats kļuvis krietni solīdāks, atbilstoši zilā ovāla kinētiskajam dizainam izmainītā priekšdaļa to vizuāli padara līdzīgu šīs preču zīmes flagmanim „Mondeo”. „Focus” izmēri: garums 4337 mm, platums 1879 mm, augstums 1497 mm, riteņu bāze 2640 mm. „Focus” ir platākais auto kompaktklasē, bet ar riteņu garenbāzi to pārspēj tikai jaunā „Astra” – par 45 mm.

„Focus” interjers, kas ir tik labi pazīstams tūkstošiem eiropiešu, pēc atjaunināšanas kļuvis stilīgāks. Agrākās četrspieķu stūres vietā tagad ir trīsspraišļu rats ar elegantiem metāliskiem ielaidumiem un ādas aplodu. Mērinstrumentu panelis ieguvis metālisku ciparnīcu ierāmējumu, kas nedaudz atgādina variācijas par „Alfa Romeo” tēmu. Apaļu mērinstrumentu bloks un ovālu ventilācijas atveru ansamblis lieliski sader ar „Mondeo” līdzīgo viduskonsoli, kas ietver masīvu metālisku audio un klimatkontroles bloku. Elegantais ātruma pārslēgs atrodas tiešā šofera rokas tvērienā un ir izveidots uz augstas viduskonsoles. Galvenās vadības funkcijas tradicionāli sakoncentrētas divās svirās uz stūres kolonnas, kuru dizains un funkciju organizācija atgādina „Golf”. Augusī salona apdares kvalitāte vairs neatpaliek no „Mondeo” un „S-max”. Sēdekļi veidoti sportiski, tie nodrošina lielisku komfortu ilgākā ceļā, anatomiskās atzveltnes cieši fiksē braucēju augumus. Pārskatāmība, manevrējot atpakaļgaitā, ir lieliska, pateicoties šauriem aizmugurējiem jumta balstiem. Bažas par „Focus” ieslīpo „fastback” jumta līniju pāriet, iesēžoties aizmugurējā sēdeklī, kur vietas galvas līmenī ir gana. Bagāžnieka ietilpība ir 396 litri, tā forma ir praktiska un viegli sasniedzama.

„Focus” ir ieguvis maksimālo piecu zvaigžņu vērtējumu „Euro NCAP” triecientestos. Elektroniskā stabilitātes programma ir standarta aprīkojumā. Bāzes versijas „Trend” standarta aprīkojumā ir elektriski regulējami un apsildāmi sānskata spoguļi, gaisa kondicionētājs un priekšējo sēdekļu apsilde. Krietni garāks aprīkojuma saraksts, kurā ir automātiskā klimata kontrole, vieglmetāla riteņu diski un CD atskaņotājs ir jau nākamajā aprīkojuma līmenī „Ghia”. Papildaprīkojumā var dabūt arī „Ford Power” starta pogu un bezatslēgas sistēmu, komforta palīgfunkciju balss vadību. Pieejama arī „Ford Powershift” dubultā sajūga pārnesumkārba, kas apvieno automāta vieglumu ar manuālās kārbas momentāno reakciju, apvienojot sportiskumu ar lietošanas ērtumu un ekonomiskumu. „Ford Easy Fuel” sistēma bez degvielas tvertnes aizdares vāciņa neļauj bākā ieliet nepareizo degvielu.



„Focus” 1,6 litru 100 ZS „Duratec” benzīna motors, ar kuru aprīkots mūsu degustētais „Focus”, ir tik pārliecinošs savā uzvedībā, ka nemaz neprasās kas mūsdienīgāks par piecu ātrumu manuālo pārnesumkārbu. Dzinējs darbojas klusi un vienmērīgi pat lielā slodzē . Sākotnēji auto aktīvi atsaucas akseleratoram un apgriezienu amplitūdā no trīs līdz sešarpus tūkstošiem ir ļoti sportisks, taču tālāk apspiež savu dzīvesprieku. Vidējais degvielas patēriņš – 6.7 l/100 km. Precīzā piekare nodrošina savāktību straujos manevros, prognozējamību un ātru reakciju uz stūres pagriezieniem. Laba vadāmība, taču ne pārāk cieta gaita. Standarta balstiekārta, tiekot galā ar tipiskiem Latvijas ceļa negludumiem, joprojām nodrošina nevainojamu virsbūves kontroli. Stūres vadība ir precīza un atsaucīga. Dzinējs darbojas klusi, pretvēja šalkoņa ir labi noklusināta. Tomēr ceļa trokšņi, kas atkarīgi no riteņiem, riepām un balstiekārtas, salonā spēj ielauzties.

„Ford Focus” vērtējums

Plusi: lieliska šasija, „Focus” nosaka braukšanas baudas standartus klasē, tam ir ietilpīgs salons, pievilcīga cena, zemas uzturēšanas izmaksas.

Mīnusi: „Focus” izskatās visnotaļ ikdienišķi, varēja būt labāka skaņas izolācija pret ceļa trokšņiem.

Degustācijā braucot divas dienas, secinu, ka „Focus” ir piemērots manam dzīves stilam, tas ir gana sportisks un komfortabls vienlaikus un tam joprojām piemīt Markusa Gronholma „WRC” rallija un Jāņa Bogdanoviča Ziemeļeiropas rallijkrosa uzvaru aura… „Ford Focus” ir auto, kas veiksmīgi prezentē savu saimnieku jebkurā dzīves situācijā. Nebūdams starp glītākajiem klases biedriem, „Focus” ir lielisks kustībā, sniedzot izcilu komforta un braukšanas prieka kokteili. Pie stūres tas rada pārliecības sajūtu, ko spēj sniegt vēl tikai daži citi automobiļi. Un tas viss tikai par Ls 10 750, kas ir mūsu degustētā auto cena! Sākumcena trīsdurvju modelim „Trend” komplektācijā ar 1,4 l 80 ZS benzīna motoru ir tikai Ls 9777.



„Opel Astra”

Kopš 1936. gadā šā modeļa vēsturi aizsāka „Opel Kadett”, visā pasaulē pārdots vairāk nekā 21 miljons kompaktā segmenta „Opel” automobiļu. Šajā klasē opelis vienmēr bijis pirmajā trijniekā. 1991. gadā kadetu nomainīja „Astra”, un kopš tā laika nomainījušās četras modeļa paaudzes. Ar jauno „Astra” kompānijas mērķi ir vēl nopietnāki. „Opel” uzsver, ka „Astra” ir visa zīmola pamats, kas simbolizē kompānijas centienus piedāvāt mūsdienu tehnikas sasniegumus par plašām pircēju masām pieejamu cenu.

Atšķirībā no galvenā konkurenta – „Golf” – veidotājiem Ruselheimas dizaineri gājuši citu ceļu, viņi nemēģina pircējiem piedāvāt vēlreiz uzpucētu „veco labo astru”, bet radījuši pilnīgi citu – stilistiski pavisam jaunu – automobili. Jaunās paaudzes „Astra” harmoniskais dizains ir radikāli atšķirīgs no iepriekšējās astras, kuras raupjās „kraukšķīgās līnijas” bija zīmētas stūrainajā tehno stilā. Jaunā „Astra” liecina, ka „Opel” dizaina šefs Marks Adamss ir pilnībā mainījis zīmola konceptu. Pēc „Insignia” panākumiem varam spriest, ka jaunā „Astra”, kas runā tajā pašā dizaina valodā, vēl vairāk stiprinās „Opel” jauno tēlu. Tagad astras virsbūves līnijas un proporcijas ar lēzeno vējstiklu nedaudz atgādina kompaktklases smukulītes „Megane” un „Bravo”, bet spārna un asmens motīvi dizainā ņemti no lielās māsas „Insignia”. Izmēri: garums 4420 mm, platums 1814 mm, augstums 1510 mm, riteņu bāze 2685 mm, bagāžas ietilpība 370 litri. Astrai ir garākā riteņu bāze savā klasē, pēc virsbūves kopējā garuma to pārspēj tikai „Mazda3”, bet platumā – tikai „Focus”.



Jaunā „Astra” ir ieguvusi godpilno 3. vietu „Eiropas Gada Auto 2010” konkursā, gadu pēc tam, kad „Opel Insignia” ieguva „Eiropas Gada Auto 2009” titulu. Pēdējo četru gadu laikā tas ir jau trešais „Opel” modelis, kurš saņem kādu balvu šajā visprestižākajā Eiropas auto konkursā.

Iepriekšējās paaudzes interjers bija „tāds nekāds”, bet jaunās „Astra” salons ir neticami izaudzis – braucēji ieguvuši vairāk telpiskās brīvības, bet vislielākās pārmaiņas ir tieši sajūtu līmenī – šķiet, ka šīs abas mašīnas šķir vairāk nekā divas paaudzes. Jaunās „Astra” salons patiešām izskatās krāšņs, arī slēdžu un vadības ierīču perfektā darbība rosina „Premium” sajūtu. Interjers praktiski neatpaliek no klasi augstākā „Opel Insignia” – ērtie sēdekļi, vadītāju aptverošs kokpita dizains un tādi eleganti sīkumi kā, piemēram, neuzkrītoši sārti izgaismoti durvju rokturi un hroma akcenti rada sajūtu, ka esat iekāpis krietni dārgākā auto. Vadītāja sēdpozīcija ir pazema, pedāļu mezgls novietots tieši „pa spērienam”, ātrumpārslēdzējs – pa rokai; auto stūre pieregulējama gan augstumā, gan tālumā. Šai ergonomiskajai sakārtotībai ir sava sportiskuma piegarša. Smalkais mērinstrumentu un vadības ierīču paneļa dizains izskatās intriģējošs, uz paneļa ir daudz pogu un slēdžu, pie kuru izkārtojuma jāpierod. „Astra” plūdenā virsbūves forma iegūta, pateicoties jumta līnijai, kas pazeminās virzienā uz aizmuguri, taču tādēļ nav upurēta salona ietilpība. Vietas galvai un kājām netrūkst ne priekšā, ne aizmugurē sēdošajiem. Tikai, manevrējot atpakaļgaitā, nedrīkst piemirst par „aklajām zonām”, kas arī ir nodeva virsbūves dinamiskajai formai. Turklāt bagāžnieks ir pietiekami liels – 370 litri, un nolokāms aizmugures sēdeklis ļauj tā izmēru palielināt līdz 795 litriem.

„Astra” pieejama četrās aprīkojuma versijās – „Essentia”, „Enjoy”, „Cosmo” un „Sport”. Plašais pamataprīkojuma klāsts ir vēl viens pierādījums tam, ka „Astra” tiecas pēc „Premium” statusa. Pat bāzes versijā ir iekļauts viss nepieciešamākais – sākot ar stabilitātes kontroles sistēmu un gaisa kondicionētāju un beidzot ar elektriski regulējamiem logiem un CD atskaņotāju ar „MP3” savietojamību. Dārgākajās versijās „Astra” tagad piedāvā savai klasei neraksturīgi augstus komforta un drošības standartus. Daudz ko no šīm tehnoloģijām vidējās klases segmentā pirmoreiz ieviesa „Insignia”; tagad tās būs pieejamas arī kompaktklasē. To skaitā ir jaunā „FlexRide” transmisija ar trim darbības režīmiem – „Standart”, „Tour” un „Sport”, adaptīvie priekšējie lukturi „AFL+” ar deviņām automātiskām apgaismojuma funkcijām, „Opel Front Eye” kameras sistēma, kas atpazīst ceļa zīmes un arī brīdina ja nejauši mainīta josla, ergonomiski sporta sēdekļi (ko apstiprinājusi Vācijas Muguras veselības asociācija „Aktion Gesunder Rücken e.V.”) un integrētais velosipēdu stiprinājums „FlexFix”, kā arī bagāžas nodalījums ar trīs līmeņu grīdu.

Dīzeļdzinēju piekritēji var izvēlēties kādu no diviem 1,7 litru agregātiem ar 110 vai 125 ZS. Mēs sākām ar „Astra Enjoy” komplektācijā 1.7 CDTI agregātu ar 110 ZS jaudu un sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu. Vispirms pārsteidza klusā un komfortablā gaita. Pēc tam – spējais rāviens, ieminot pedāli grīdā. Radās pat šaubas, vai tikai mums nav iedota jaudīgākā benzīnnieka versija. Bet – nē. Kā jau visiem modernajiem dīzeļdzinējiem – arī šim jaudas līkne tuvojas virsotnei jau vidēju apgriezienu diapazonā, tāpēc, lai dinamiski iekļautos satiksmes plūsmā, pedāli grīdā spiest nemaz nav nepieciešams, pietiek ar maigu pieskārienu. Tas atmaksājas ar patēriņu 4,7 litri uz 100 km un ļauj prognozēt, ka par šo modifikāciju būs pircēju interese. Astra ir ļoti kluss auto. Pretvēja šalkoņa minimāli jūtama vien gar sānu spoguļiem, taču kopumā visi trokšņi ir labi apslāpēti, padarot „Astra” par nevainojamu tālo distanču ekspresi. Nevainojami komfortabla gaita saglabājas pat uz tipiski bedraina Latvijas ceļa. Pateicoties labai saķerei, virsbūves svārstību kontrolei un adekvātai stūres reakcijai, „Astra” pārliecinoši turas līkumos un neliek vilties arī uz līkumota grants ceļa. Turklāt bremzes ir izcilas, arī iejūtīgā un precīzā ESP sistēma nav izsitama no līdzsvara pat Rīgas ielās, kurās šoziem sniega tīrīšana un izvešana tiek veikta tikai vārdos, nevis darbos un pilsētas satiksmē valda tāds haoss, kāds nav pieredzēts vismaz pēdējos 10 gadus.

„Astra” inovatīvā aizmugurējā piekare, kurā izmantota uzlabota vērpstieņa piekare un „Vata” paralēlās kustības savienojums („Watts linkage”), ļauj panākt optimālu līdzsvaru starp vadāmību un komfortablu gaitu. Faktiski tie ir pāris stieņi, kas, attiecīgās vietās pievienoti, ļauj pretoties virsbūves sasverei pagriezienos, nodrošinot stabilāku gaitu. „Opel” apgalvo, ka šāds risinājums ļauj parastajam „Torsion Beam Real Axle” mēroties spēkiem ar daudzsviru piekares sistēmām, kas ir ne vien sarežģītākas un dārgākas, bet arī aizņem vairāk vietas. Ar šādu standarta piekari „Astra” gaita ir ļoti vienmērīga. Stūre ar elektrisko pastiprinātāju – pietiekami smaga, taču, lai nodrošinātu nevainojamu braucēja un mašīnas mijiedarbību, tai nedaudz pietrūkst atgriezeniskās reakcijas. Piekare ir saprātīgs, pragmatisks kompromiss starp komfortu un vadāmību, taču nespēj sniegt tādu sportiskā azarta dzirksti, ar kādu reiz bija slavens „Peugeot 306” un joprojām lepojas „Ford Focus”.



Otra degustētā „Astra Cosmo” versijā bija aprīkota ar jaudīgāko 1,7 CDTI dzinēju un visu iespējamo papildaprīkojumu. Tā lepojās ar no „Insignia” pazīstamo „FlexRide”, kas ļauj vadītājam manipulēt starp „Standart”, „Tour” un „Sport” režīmiem, atbilstoši braukšanas stilam pielāgojot amortizatoru cietības pakāpi, stūres reakciju un pārnesumkārbas darbību. Kamēr nebija izmantota „Sport” poga, likās, ka šim dzinējam jaudas nav vairāk kā iepriekšējam. Taču „Sport” režīms palaiž vaļā visus 125 zirgus, auto reakcija uz gāzes pedāli kļūst jūtami asāka un vadāmība precīzāka. „Sport” režīmā arī piekare kļūst mazliet cietāka, bet sajust rites komforta pārmaiņas, pārslēdzoties „Tour” režīmā, mums sniega mīkstinātajos ceļos bija pagrūti.

Vai „FlexRide” padara „Astra” par labāku auto, to ziemas apstākļos neizdevās līdz galam noskaidrot. Vasarā es droši vien brauktu ar nospiestu „Sport” pogu visu laiku, jo dinamiskākajā režīmā auto apetīte faktiski netop lielāka. Arī 18 collu riteņi un elektroniski regulējama stāvbremze piesnigušajās Rīgas ielās un ceļos drīzāk traucēja, nevis palīdzēja. Es mierīgi varētu iztikt arī bez AFS biksenona starmešiem un satelītnavigācijas, taču USB pieslēgvieta gan noder, jo „Astra” aprīkojumā esošā audio sistēma spēj sniegt baudījumu pat ļoti skaļas un smagas rokmūzikas gardēžiem.

„Opel Astra” vērtējums

Plusi: simpātisks auto gan no ārpuses, gan plašajā salonā, vienmērīga gaita, laba skaņas izolācija.

Mīnusi: braukšanas entuziastu tomēr vairāk iepriecinās „Focus”, „Astra” cena modifikāciju klāsta virsotnē gan ir augstāka nekā daudziem konkurentiem.

Pagājušā gadsimta deviņdesmito gadu sākumā latvietim populāra bija vecā „Opel Kadett” „lāsīte” un teiciens, ka visas mašīnas reiz kļūst par opeļiem, bet 21. gadsimta otrās desmitgades sākumā, apsēdies pie jaunās „Opel Astra” stūres, modernais latvietis konstatē: „Beidzot kompaktklasē ir auto, kurā apvienots eleganti māksliniecisks dizains ar vācu kvalitāti! Laikam visas mašīnas gribētu būt kā opelis!” „Astra” piedāvā „Insignia” sajūtas, kas ietērptas kompaktākā formā. Jaunā „Astra” ir simpātiska no visām pusēm, taču vēl vairāk par ārējo izskatu priecē salona izpildījums, skaņas izolācija, komforts un ergonomika. Četri benzīna motori plus četri dīzeļmotori un trīs pārnesumkārbas ir ļoti labs arsenāls. Aprīkojuma iespējas varētu apskaust pat daži biznesa klases limuzīni. Tas viss kopā ar gaitas komfortu un atzīstamu vadāmību nudien attālina no golfa klases ierastajām sajūtām un ļauj „Astrai” mirdzēt uz konkurentu fona.

„Astra Essentia” sākumcena Ls 9978 par auto ar 1,4 l 100 ZS benzīnnieku nav pārāk augsta, bet degustētā „Astra Enjoy” ar 1,7 CDTI dzinēju par Ls 12 554 sniedz visu dzīvē nepieciešamo.

 

Degustācijas secinājumi

Kompaktklasē tāda viena un absolūta etalona vairs nav. Golfs joprojām ir kvalitātes, funkcionalitātes un pragmatisma etalons. Nav šaubu, ka sestā paaudze visus esošos „golferus” uzrunā tieši sirdī, taču mani māc šaubas, vai tai izdosies savaldzināt cilvēkus no malas, jo šodien kompaktklases piedāvājumā ir tik daudz glītu un atraktīvu auto ar spilgtu individualitāti, smalku stilu un emocionālu dizainu...

„Focus” kompaktklasē ir braukšanas baudas etalons. Pēc pārdošanas apjomiem tas allaž min golfam uz papēžiem. Taču apsteigt nekad nav spējis. Pat ar atjaunotu solīdāku dizainu, visām iespējamajām virsbūves variācijām un neskaitāmiem dzinējiem. Tādēļ aptuveni pēc gada tirgū ienāks pilnīgi jauns un daudz glītāks „Focus”. Ja tas būs saglabājis iepriekšējā „Focus” vadāmības standartus, golfa dominante var tikt nopietni apdraudēta.

„Astra” gandrīz vienmēr bijusi trešajā pozīcijā aiz golfa un fokusa, taču nule prezentētais jaunais modelis ir tik ļoti pārāks par iepriekšējo, ka, šķiet, pārlēcis pāri divām paaudzēm! Pateicoties spilgtajam eksterjeram un interjeram, „Astra” kļuvusi par jauno klases etalonu dizaina un sajūtu līmenī! Tehniski uzlabojumi padarījuši to braukšanai interesantāku, bet mīkstā piekare ir labāk piemērota Latvijas ceļu skarbajiem apstākļiem.

„Volkswagen” ir pienācis pēdējais laiks satraukties. Sajūtot pakausī konkurentu elpu, „Golf” nevar atļauties gulēt uz etalona lauriem – jau 2012. gadā dienasgaismu ieraudzīs 7. paaudzes golfiņš. Dzīve turpinās, par spīti krīzei!

 

Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-