Jaunais Kia Sportage – īss apskats.

Pievienots: 20. jūlijā 2010 09:07 | Autors: Andris Vilks | Komentāri: (0)

Trešās paaudzes krosovera Kia Sportage tirdzniecība Eiropā tiks uzsākta augustā. Mēnesi pirms šī notikuma vācu žurnālistiem bija iespēja novērtēt VW Tiguan,Toyota RAV4 un Ford Kuga konkurentu.

Salīdzinot ar priekšgājēju, KIA Sportage audzis garumā un platumā, augstums, turpretim – samazinājies. Kopā ar slīpajiem galvenajiem lukturiem un kāpjošo sānu logu līniju, tas patiešām atstāj dinamisku un sportisku iespaidu. Jaunā Sportage virsbūves pludlīnijas izskatās vējiem draudzīgākas un tā patiešām ir – aerodinamiskais pretestības koeficients sarucis no 0,40 līdz 0,37 cW. Samazinājusies arī automobiļa masa – pēc ražotāja datiem – par 87-160 kg atkarībā no versijas.

Līdz ar pārdošanas startu, Sportage pircējiem tiks piedāvāti divi motori – 2 litru četrcilindru benzīna un tāda paša tilpuma dīzeļdzinējs. Benzīna motors attīsta 163 ZS jaudu un ir pieejams gan priekšpiedziņas versijai, gan arī 4x4 variantam. Komplektā – piecu pakāpju manuālā vai sešu pakāpju automātiskā pārnesumkārba. Praksē izrādās, ka benzīna motoram nedaudz pietrūkst elpas un gāzes devējam cerēto paātrinājumu tik ātri nesagaidīt. Piecpakāpju pārnesumkārbas kulise ir nedaudz vaļīga un prasa stingru un precīzu roku. Daudz labāk uzvedas 136 ZS turbodīzelis. Lai gan ražotājs norādījis, ka maksimālais griezes moments 319 Nm pieejams jau pie 1800 apgr/min, Sportage tā īsti atveras tikai pie lieliem apgriezieniem.



Medījumu tveroša geparda dinamiku no šī motora nesagaidīt, ko, protams, varēja prognozēt - galu galā ar pilnpiedziņu un sešpakāpju automātisko kārbu komplektētā SUV masa sasniedz 1700 kilogramus, tomēr savu darbiņu dīzelis veic pārliecinoši, turklāt nedara to uz braucēju dzirdes orgānu rēķina. Gada beigās motoru klāsts tiks papildināts ar jaunu 1,7 litru 115 ZS dīzeli un 1,6 litru 140 ZS benzīna motoru. Šie spēka agregāti jau būs komplektā ar Start-Stop automātiku. Automātiskajai kārbai šī funkcija darbojas sekojoši: dažas sekundes pēc automašīnas apstāšanās, Start-Stop pārslēdz kārbu neitrālā režīmā, kas, protams, arī taupa degvielu. Starp citu, šomēnes Bosch kompānija nodemonstrējusi jaunākās paaudzes Start-Stop sistēmu, kas automašīnām ar automātisko kārbu noslāpē un atkal iedarbina dzinēju, līdzīgi kā tas notiek mehāniskās pārnesumkārbas gadījumā.



Taupīt degvielu palīdzēs arī jaunā elektriskā servostūre, kas, salīdzinot ar savu hidraulisko priekšgājēju, noēd par 3,5% degvielas mazāk. Praksē gan jaunā stūre izrādās mazliet nejutīga un par maz informatīva.

Kia Sportage noturību līkumos sekmēs Magna Powetrain pastāvīgās pilnpiedziņas sistēma, kas vilkmes spēku atkarībā no riteņu noslogotības, sadala starp priekšējo un aizmugures asi.

No atbildības korejieši nebaidās, tādēļ Sportage pircējiem tiek dota septiņu gadu garantija. Par drošību gādās ESP elektroniskā stabilitātes sistēma. 6 gaisa spilveni un drošības loks, kas integrēts B statņos. Rūpnīcas ceļasomā: vieglmetāla diski, klimatkontrole, CD radio, elektriskie stikli priekšā un aizmugurē, kalnā uzbraukšanas/nobraukšanas palīgasistents, centrālā atslēga, diožu dienasgaismas un jumta spoileris, bet opciju sarakstā: stikla jumts, atpakaļskata kamera, miglas lukturi, jumta reliņi un kruīzkontrole.

Vācijā Sportage cena sāksies no 20 000 eiro. Par automātisko kārbu jāpiemaksā 1500 eiro, bet par pilnpiedziņas sistēmu – 1100 eiro.

Kia Sportage tiks ražots Slovākijā. 






Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-