„Ford Ecosport” degustācija

Pievienots: 9. novembrī 2016 12:18 | Autors: Agnis Krauja | Komentāri: (0)

„Ford” krossoveru jeb apvidus tipa automobiļu piedāvājums pasaulē ir visai iespaidīgs, taču lauvas tiesa no tiem tiek piedāvāta Ziemeļamerikā. Eiropā savukārt pārdošanā ilgu laiku bija vienīgi kompaktais krossovers „Kuga”, kurš pie mums parādījās 2007. gada nogalē. Mazās klases krossovers „EcoSport” debitēja 2013. gada Ženēvas auto izstādē un ir viens no „Ford” Eiropai paredzētā apvidus automobiļu klāsta pārstāvjiem, kuru 2016. gada sākumā papildināja Eiropas tirgiem adaptētais pilnizmēra apvidus auto modelis „Edge”.„EcoSport” ir globāls modelis, kas pirmajā paaudze tika izlaists jau tālajā 2003. gadā, bet pēc desmit gadiem otrā paaudze tika adaptēta arī Eiropas tirgiem. Eiropas versija dienasgaismu ieraudzīja jau 2013. gada sākumā, bet līdz Baltijai oficiāli nonāca tikai 2015. gadā. „EcoSport” veidots uz „Ford” globālās B-segmenta platformas (kas kopīga arī modeļiem „Fiesta”, „B-Max” un „Mazda2”), apvienojot mazauto ekonomiskumu ar krossovera augsto sēdpozīciju un palielināto klīrensu. Diemžēl Eiropai jāsamierinās tikai ar priekšpiedziņas „EcoSport”, lai gan citos tirgos iespējama arī pilnpiedziņas versija, kura papildus sola arī paaugstinātu caurgājamību.

Salīdzinot ar „Kuga” (otrās paaudzes modeļa garums 4524 mm), mazākais „EcoSport” (garums 4273 mm, bez rezerves riteņa — 4017 mm) tagad papildina „Ford” piedāvājumu strauji augošajā neliela izmēra krossoveru tirgū. Pēc ārējiem izmēriem „EcoSport” ir lielāks par „Suzuki Vitara” un „Renault Captur”, bet nedaudz mazāks par „Jeep Renegade” un „Opel Mokka”. Tieši ar pēdējo minēto pilsētas džipiņu „EcoSport” ir vislīdzīgākais pēc silueta — abiem piemīt „īsta džipa” proporcijas, lielāki riteņi un augstāks vēders, nekā ierindas krossoveriem pierasts.

2015. gada „EcoSport” modelis piedāvā daudzus stilistiskus uzlabojumus, labāku braukšanas dinamiku un jaunu aprīkojumu, kas vairo komfortu un ērtības. Izsmalcināto un mūsdienīgo salona apdares uzlabojumu vidū ir daļēja ādas apdare „Titanium” versijā, jauns stūres dizains un vairāk hromēto detaļu. Komfortu un ērtības uzlabo ziemas komplekts ar apsildāmu vējstiklu, spoguļiem un priekšējiem sēdekļiem. „EcoSport” braukšanas dinamiku uzlabo pārstrādātas atsperes, amortizatori, aizmugurējais vērpstienis, elektroniskā trajektorijas stabilizācijas kontrole un elektroniskais stūres pastiprinātājs. Interesanti, ka tagad iespējams pasūtīt „EcoSport” automobili arī bez aizmugurē uzstādīta rezerves riteņa. Uzlabotais „EcoSport” ir pieejams ar vairākkārt godalgoto 1,0 litra „EcoBoost” benzīna dzinēju, 1,5 litra benzīna dzinēju vai 1,5 litra „TDCi” dīzeļdzinēju. 1,5 litru dīzelim ir 95 zirgspēku jauda. Tā degvielas patēriņš, pēc ražotāja datiem, ir 4,4 litri uz 100 kilometriem, bet CO2 izmešu daudzums — 115 gramu uz vienu kilometru. Savukārt 125 zirgspēku 1,0 litru „EcoBoost” dzinēja attiecīgie rādītāji ir 5,4 litri uz 100 kilometriem un 125 grami CO2 izmešu uz vienu kilometru, bet 112 ZS vērtā 1,5 litru „Ti-VCT” dzinēja rādītāji ir 6,3 litri uz 100 kilometriem un 149 grami CO2 izmešu uz vienu kilometru. Visi dzinēji atbilst „Euro 6” izmešu standartam. Visi dzinēji komplektējas ar sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu, bet 1,5 litru „Ti-VCT” ir pieejama arī „PowerShift” sešpakapju robotizētā pārnesumkārba.

Degustācijai nodotais oranžais „Ford EcoSport” izskatās izteiksmīgi, mūsdienīgi un spēcīgi, tā aerodinamiskās līnijas apvienojumā ar paaugstināto stāju rada pārsteidzoši „džiperīgu” iespaidu. It kā automobiļu hierarhijā tas atrastos tuvāk īstajiem apvidniekiem nekā pilsētas krossoveriem. Automobilis ir aprīkots ar 16 collu vieglmetāla diskiem, aizsargplāksnēm priekšā un aizmugurē, ārpusē piestiprinātu rezerves riteni un jumta reliņiem sudraba krāsā. Nav šaubu, ka šis automobilis izskatās vienlīdz labi kā pilsētā, tā laukos. Kā mums labi zināms, gan Rīgas ielas, gan maģistrālās šosejas, gan lauku ceļi ikvienā laikā un vietā var kļūt par īstiem „automobiļu iznīcinātājiem”. Augstas apmales, viltīgas bedres, haotiski ceļu remonti, slēptie gulošie policisti... nu, paši zināt, kā tas ir!

Tieši tāpēc tik vērtīgs ir „Ford EcoSport” konstrukcijai par 200 mm augstāks klīrenss. „EcoSport” spēj izbraukt cauri 550 mm dziļam ūdenim, kas nozīmē, ka tas ir gatavs pat pašiem sliktākajiem laika un ceļa apstākļiem. „Ford EcoSport” priekšējais un aizmugurējais pārkares leņķis ir attiecīgi 22 un 35 grādi, bet pārgājības leņķis — 25 grādi, kādā automobilis spēj pārbraukt pāri šķērslim, neskrāpējot virsbūves apakšdaļu. Automobiļa dizains liecina, ka „Ford EcoSport” varētu būt īsts apvidus automobilis, ja vien pievienotu pilnpiedziņu. „Ford EcoSport” raksturīga apvidnieciska iezīme ir uz aizmugures durvīm uzstādītais rezerves ritenis. Dēļ piekārtā riteņa savulaik nācies pārstrādāt bagāžas nodalījuma durvju dizainu un funkcionalitāti, lai nodrošinātu piekļuvi bagāžas nodalījumam. Durvis ir ļoti platas, veras uz sāniem, un tās var atvērt pilnībā vai tikai daļēji.

Priekšējais panelis augšpusē ļoti atgādina modeli „Fiesta”. Pret vadītāja vietas ergonomiku pretenzijām nevajadzētu būt — viss pa rokai, viss saprotams. Atjautīgs dizains nozīmē, ka ne tikai autovadītājam un pasažieriem būs pietiekami daudz vietas, bet arī 20 uzglabāšanas nodalījumos jūs varēsiet viegli atrast vietu tālruņiem, saulesbrillēm, monētām, glāzēm, dzērieniem un uzkodām. „EcoSport” salonā katrs milimetrs ir izmantots lietderīgi — pat sēdekļu atzveltņu aizmugures (kurās ir lielas kabatas) un vieta zem pasažieru sēdekļiem. Tur jūs atradīsiet parocīgus nodalījumus, kas ir ideāli piemēroti planšetdatoriem, mobilajiem tālruņiem vai citām ierīcēm, kuras jūs vēlaties noslēpt no svešiem skatieniem. „EcoSport” cimdu nodalījumu ir iespējams pārveidot par dzesēšanas nodalījumu. Tāpēc karstās dienās jums pa rokai vienmēr būs vēsi dzērieni un našķi, un nodalījumā ir vieta līdz pat sešām standarta izmēra dzērienu bundžām. Bagāžnieka 333 litru tilpums nav lielākais klases ietvaros, taču izņemams bagāžas plaukts un sēdekļu atzveltnes dalījums attiecībā 60:40, kā arī atjautīgā sēdekļu nolocīšanas sistēma ļauj ātri un viegli atbrīvot telpu bagāžai vai lieliem priekšmetiem. Augstākajā aprīkojuma līmenī „Titanium” iekļauta salona daļēja ādas apdare un hromētas detaļas, auto aprīkots ar progresīvo „SYNC” brīvroku. „SYNC” ļauj veikt zvanus un vadīt mūzikas atskaņošanas funkcijas ar balsi. Papildaprīkojumā tagad iekļauta arī satelīta navigācijas tehnoloģija un atpakaļskata kamera.

Degustētā „EcoSport” 112 ZS vērtā 1,5 litru „Ti-VCT” dzinēja rādītāji ir 6,3 litri uz 100 kilometriem un 149 grami CO2 izmešu uz vienu kilometru. Manuālā pārnesumkārba, nav pilnpiedziņas. Viegla, komfortabla braukšana. Vadāmība un gaitas komforts ir krossoveriem pieņemamā līmenī. Balstiekārta ir stingra, tāpēc fordiņš diezgan pārliecinoši turas ceļa virāžās. Tomēr šeit ir samērā augsts smaguma centrs un stūres reakcija nav tik asa, lai ielīksmotu azartiskas braukšanas piekritējus, kuri, iesēžoties katrā fordā, vēlas izbaudīt „Fiesta” sniegtās sajūtas. Tāpēc gaitā šis krossovers ir salīdzinoši mīksts un līkumus „neizraus” ar mazajam „Fiesta” hečbekam raksturīgu stabilitāti. Braukšanas procesa baudītājiem iesaku pamēģināt labāk aprīkotu „EcoSport” versiju ar moderno „EcoBoost” 125 zirgspēku 1,0 litra dzinēju. Nešaubos, ka tas spēs sniegt gan vairāk „eco”, gan vairāk sporta.

 

Degustācijas secinājumi

Kompaktie krossoveri šodien ir viens no karstākajiem auto tirgus segmentiem. Eiropas klienti meklē modernus, stilīga dizaina auto ar paaugstinātu sēdpozīciju, kas vienlaikus ir pietiekami kompakti, lai ērti manevrētu pilsētvides šaurībā. Šie auto izskatās interesantāk nekā ierindas hečbeki, taču maksā apmēram tikpat. „Ford EcoSport” jau ir populārs to klientu vidū, kuri meklē elastīgu, stilīgu, praktisku un ekonomisku kompakto krossoveru. Tam ir augsta sēdpozīcija, ērta iekāpšana, un paaugstinātais klīrenss ļauj vieglāk tikt galā ar jebkuru ceļa nelīdzenumu, vienlaikus piedāvājot labāku skatu uz apkārtējo pasauli. Galvenie auto plusi ir dizains, komfortablā piekare, salona plašums, klīrenss un 1,0 litru „EcoBoost” dzinējs, kas ir starptautiskā „gada dzinēja” titula ieguvējs jau trīs gadus pēc kārtas. Pie mīnusiem varētu pieminēt visai mazo bagāžnieku, kas atveras uz sāniem — izskatās stilīgi, bet nav pārāk praktiski. Taču augstais klīrenss, aizsargplāksnes bamperos priekšā un aizmugurē, kā arī ārpusē nostiprinātais rezerves ritenis signalizē, ka šis automobilis nav radīts tikai pilsētas džungļiem vien — tas ir spējīgs izlauzties arī brīvībā! „Ford EcoSport” cena sākas no 17 200 eiro, un tas Latvijas tirgū konkurē ar tādiem auto kā „Suzuki Vitara”, „Opel Mokka”, „Honda HR-V”, „Citroёn C4 Cactus”, „Renault Captur” un citiem.

 

 

Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-